آیا عمل بوکال فت عوارض دارد؟

چربی بوکال نوعی چربی عمقی است که در بین ماهیچه‌های صورت ذخیره می‌شود. عمده این چربی در ناحیه بین گونه و چانه است، و بیشتر به عنوان چربی لپ شناخته می‌شود. برداشتن چربی‌های اضافی لپ باعث برجسته‌تر شدن استخوان گونه و در نهایت، زاویه سازی و قرینه سازی صورت خواهد شد. برای این کار از بوکال فت استفاده می‌شود؛ در واقع جراحی تخلیه کردن چربی دهان یک روش جراحی زیبایی است، که با هدف کاهش حجم گونه‌ها و تنظیم شکل صورت انجام می‌شود. در این روش بخشی از چربی لپ از داخل دهان برداشته می‌شود. پیشنهاد میکنیم قبل خواندن عوارض عمل بوکال فت مقاله مزایای بوکال فت را اول مطالعه کنید. 

آیا عمل بوکال فت عوارض دارد؟

عمل بوکال فت چیست و با چه هدفی انجام می‌گیرد؟

جراحی بوکال فت در حذف چربی لپ‌ها و برجسته سازی استخوان گونه‌ها نقش موثری ایفا می‌کند. در واقع بسیاری از افراد به دلیل مقدار زیاد چربی ذخیره شده در زیر استخوان گونه‌ها، برجستگی‌های ناحیه گونه خود را از دست می‌دهند. این گونه افراد می‌توانند، از انواع مانند گونه گذاری استفاده کنند.

اما گاهی ساختار صورت به گونه‌ای است، که به اصلاحات بیشتری نیاز پیدا می‌کند. برای مثال، ممکن است قبل از عمل گونه گذاری با پروتز بهتر باشد، چربی‌های لپ تخلیه گردند. جراحی بوکال فت با همین هدف انجام می‌گیرد. این کار به رضایت بخش‌تر شدن نتیجه گونه گذاری کمک خواهد کرد.

علی رغم وجود برخی عوارض نسبی مانند ورم بعد از عمل، اگر این جراحی به درستی انجام گیرد، تاثیر بسزایی در بهبود زیبایی افراد خواهد داشت؛ بنابراین پیش از اقدام برای عمل بوکال فت، به سابقه، تجربه و دانش پزشک جراح خود توجه ویژه داشته باشید.

 بوکال فت برای چه کسانی مناسب است؟

این عمل یکی از عمل‌های زیبایی صورت به حساب می‌آید؛ بنابراین همه افرادی که احساس می‌کنند چربی زیر گونه آن‌ها مزاحم است، می‌توانند برای انجام بوکال فت صورت اقدام نمایند. البته لازم است، این افراد حتما با پزشک جراح پلاستیک مشورت کنند. حتی امروزه هم رایج شده است.

برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که تعیین می‌کنند، آیا یک فرد گزینه مناسبی برای انجام جراحی تخلیه کردن چربی دهان هست یا خیر عبارت‌اند از:

  • افرادی که صورتی گرد دارند.
  • اشخاصی که حجم چربی موجود در صورتشان بیش از مقدار مربوط به استانداردهای زیبایی است.
  • افرادی که در زاویه گونه و فک آن‌ها، چربی انباشته شده است.
  • کسانی که محدوده استخوان گونه یا فک آن‌ها قابل تشخیص نیست.

بسیاری از متقاضیان بوکال فت اضافه وزن دارند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، و قصد دارید وزن خود را کم کنید، بهتر است، انجام عمل بوکال فت را به بعد از کاهش وزن موکول کنید. زیرا ممکن است، رژیم‌های غذایی و تمرین‌های ورزشی در کاهش چربی‌های گونه شما تاثیر داشته باشند.

نکته دیگری که باید بدانید، شرایط مربوط به جراحی زیبایی بوکال فت است. برای مثال، افرادی که بیماری زمینه‌ای یا بیماری‌های ارثی خاصی نداشته باشند، می‌توانند این عمل زیبایی را با هدف برجسته کردن گونه‌های خود انجام دهند. عدم مصرف داروهایی مانند داروهای ضد انعقاد نیز اهمیت بسیاری دارد؛ در صورت وجود بیماری یا مصرف دارو، حتما قبل از عمل، این موضوع را با پزشک جراح خود در میان بگذارید.

چگونگی انجام عمل بوکال فت 

آگاهی از روند جراحی بوکال فت می‌تواند تا حد زیادی در کاهش استرس بیمار موثر باشد. برای انجام جراحی، پزشک جراح با ایجاد یک برش کوچک در داخل دهان و در سمت گونه‌ها، بافت چربی بوکال را خارج خواهد کرد.

پس از اتمام جراحی برش ایجاد شده با استفاده از بخیه‌های قابل جذب دوخته می‌شود. از آن جایی که این برش در داخل دهان ایجاد می‌گردد، هیچ گونه اثری از زخم و برش بر روی صورت بیمار به جا نمی‌ماند. یکی از مزایای این جراحی آن است که کبودی و ورم بعد از عمل چندان زیاد نیست؛ همچنین بیماران معمولا خونریزی نداشته، و به همین دلیل می‌توانند در ساعات کوتاهی پس از عمل، مرخص شوند.

مراقبت‌های قبل از جراحی بوکال فت

بوکال فت یک عمل جراحی سرپایی محسوب می‌شود. پس از انجام مراحل ابتدایی معاینه و تصمیم گیری در مورد انجام این عمل جراحی، پزشک جراح توضیحات لازم را به بیمار خود ارائه می‌دهد. بیمارانی که قصد انجام این نوع جراحی زیبایی گونه را دارند، باید به نکات قبل از عمل توجه داشته باشند. برخی از مهم‌ترین مراقبت‌های قبل از عمل بوکال فت شامل موارد زیر می‌شوند:

  • عدم مصرف سیگار از دو روز قبل از انجام عمل
  • مصرف برخی از داروها مانند آسپرین، از یک هفته قبل از عمل
  • ناشتا بودن
  • بهتر است پیش از عمل، از دهانشویه استفاده کنید.

مراقبت‌های بعد از بوکال فت

و ماساژ بعد از آن هیچ گونه سختی یا پیچیدگی ندارند. شما می‌توانید با رعایت نکات ساده از عوارض بوکال صورت از جمله ورم نیز پیشگیری کنید؛ در ادامه به مهم‌ترین نکات در مورد مراقبت‌های بعد از عمل باکال فت اشاره می‌کنیم.

  • زخم‌های موجود در دهان، غذا خوردن را تا مدتی بعد از جراحی، برای بیمار سخت می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود، شخص در روزهای ابتدایی پس از عمل، از مایعات و غذاهای شل و آبکی مثل آش استفاده کند.
  • برای کاهش ورم بعد از عمل بهتر است، هنگام خواب زیر سر خود را بلندتر کنید. استفاده از دو بالش برای این کار کفایت می‌کند. البته استفاده از گن مخصوص صورت را نیز فراموش نکنید؛ با استفاده از گن بوکال فت می‌توان فشار وارد بر ناحیه جراحی را افزایش داد؛ این کار به کاهش ورم کمک شایانی خواهد کرد.
  • تا مدتی پس از جراحی بوکال فت استفاده از دهانشویه و آنتی بیوتیک برای پیشگیری از عفونت‌ زخم‌ها ضروری است؛ همچنین انجام ورزش‌هایی که احتمال باز شدن بخیه‌ها را افزایش می‌دهند، تا بهبودی کامل زخم‌ها ممنوع است. در واقع، بیمار باید تمام تلاش خود را به کار گیرد، تا از زخم‌ها مراقبت کرده و مانع از باز شدن بخیه‌ها شود.
  • از مصرف سیگار نیز تا چند روز پس از عمل بوکال فت خودداری کنید.

میزان ماندگاری جراحی بوکال فت

چربی بوکال صورت یک چربی با منشا جنینی است، و از زمان تولد با فرد همراه است. از سوی دیگر حجم این نوع چربی تقریبا ثابت است، و باز تولید نمی‌شود. بنابراین یکی از مهم‌ترین مزیت‌های جراحی زیبایی بوکال فت این است، که نتیجه دائمی داشته و نیازی به تکرار آن نیست. برای اطلاعات بیشتر از عمل بوکال فت مقاله (بوکال فت باغث پیری می شود؟) را مطالعه نمایید.

عوارض عمل بوکال فت

این عمل را می‌توان از انواع جراحی‌های زیبایی بدون عارضه دانست. اما در موارد نادر ممکن است بیمار با مشکلاتی مواجه شود، که باید در اسرع وقت برطرف گردند. قبل از ادامه لازم به ذکر است، که برخی از افراد فکر می‌کنند که می‌شود، که پاسخ خیر است؛ اگر جراح و متخصص ماهری را برای این کار انتخاب کنید، هیچ گاه عارضه‌ای برای شما پیش نمی‌آید. در ادامه به برخی از که در افراد مختلف بروز می‌کنند، اشاره خواهیم کرد.

اختلالات حرکتی استخوان فک

یکی از عوارض، ایجاد سفتی موقتی در استخوان فک است. در چنین شرایطی بیمار در هنگام حرکت فک خود با مشکل مواجه می‌گردد. در برخی موارد نیز احتمال بی حسی در استخوان فک وجود دارد. در صورت مشاهده چنین عوارضی حتما باید با پزشک معالج خود، ملاقاتی داشته باشید.

محدودیت های حرکتی سر و گردن

از دیگر عوارض می‌توان به محدودیت‌های حرکتی سر و گردن اشاره نمود. این محدودیت‌ها معمولا در مدت کوتاهی پس از جراحی بوکال فت از بین می‌روند. در مواردی که این مشکلات تا مدت طولانی ادامه پیدا کنند، باید حتما موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

ورم بعد از بوکال فت

ورم نیز از دیگر عوارض احتمالی این نوع جراحی زیبایی است. به خاطر داشته باشید که کمی ورم طبیعی و اجتناب ناپذیر است، که با استفاده از گن بوکال فت و داروهای ضد التهابی می‌توان میزان آن را کاهش داد. ورم به مرور زمان کمتر شده و پس از مدت کوتاهی کاملا از بین خواهد رفت.

 ابتلا به عفونت

از دیگر عوارض می‌توان به بروز عفونت اشاره کرد. البته ابتلا به عفونت پس از عمل تنها در صورت عدم رعایت مراقبت‌های بعد از بوکال فت امکانپذیر خواهد بود. شما می‌توانید با رعایت بهداشت دهان، استفاده از دهانشویه و مصرف آنتی بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک از بروز عفونت پیشگیری کنید.

 مشکلات زیبایی

از لحاظ زیبایی نیز نامتقارن شدن صورت را می‌توان از عوارض بوکال فت دانست. البته این نکته را در نظر داشته باشید، که با انتخاب یک پزشک مجرب و حاذق می‌توانید از این مشکل پیشگیری کنید.

آیا عمل بوکال فت عوارض دارد؟

خارج کردن بیش از اندازه چربی بوکال ظاهر نامناسبی برای فرد به وجود می‌آورد. برای مثال، ممکن است صورت بیمار بیش از حد لاغر به نظر برسد. در مواردی که لاغری چهره بیش از حد باشد، بیمار باید از طریق انجام روش‌هایی مانند تزریق چربی، ظاهر خود را بهبود بخشد. این مساله لزوم انتخاب یک جراح حرفه‌ای و با سابقه در این زمینه را نشان می‌دهد.

سوالات متداول

بعد از جراحی بوکال فت صورت چگونه باید خوابید؟

پس از برداشتن توده چربی باکال باید به پشت بخوابید، و سر خود را بالا نگه دارید. مثل جراحی بینی یا لیفت صورت این یک الزام مطلق نیست، اما انجام آن به سرعت بهبودی شما کمک زیادی می‌کند.

بعد از برداشتن چربی صورت چه زمانی نتایج مشخص می‌شود؟

پس از این جراحی احتمالاً مقداری ورم خواهید داشت. با این حال کبودی غیر معمول است. یک فرورفتگی در زیر استخوان گونه وجود خواهد داشت، و استخوان گونه بالاتر به نظر می‌رسد. تورم می‌تواند تا سه هفته طول بکشد، اما پس از آن شما شروع به دیدن نتایج نهایی خود خواهید کرد. با این حال تورم ممکن است در برخی از بیماران باقی بماند.

آیا کاندید خوبی برای کاهش چربی باکال هستم؟

اگر احساس می‌کنید پایین صورت شما در مقایسه با بقیه قسمت‌های صورت بیش از حد گرد یا پر است، ممکن است کاندیدای خوبی باشید.

جراحی کاهش چربی باکال چقدر طول می کشد؟

برای اکثر بیماران بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

حذف چربی باکال چه خطراتی دارد؟

جراحی ساده‌ای است که در آن جراحان پلاستیک از طریق برشی که در دهان ایجاد شده است، وارد می‌شوند و توده‌های باکال را پیدا کرده و آنها را برمی‌دارند. تورم فقط چند هفته طول می‌کشد؛ هیچ جای زخم قابل مشاهده‌ای وجود ندارد. بیشتر افراد می‌توانند روز بعد به فعالیت‌های عادی خود بازگردند؛ این جراحی جزئی ایمن و کم خطر است.

بهبودی پس از جراحی جراحی بوکال فت صورت چقدر زمان می‌برد؟

احتمالاً به مدت ۲ تا ۳ هفته پس از جراحی تورم را تجربه خواهید کرد، و پس از آن متوجه نتایج دلخواه خود خواهید شد. با این حال بهبودی کامل ممکن است تا چهار ماه طول بکشد. ممکن است پس از جراحی برای کاهش خطر عفونت، دهانشویه یا سایر داروها برای شما تجویز شود؛ هر گونه دارو باید طبق دستور مصرف شود.

آیا می‌توانم لیپکتومی باکال را با سایر روش‌ها ترکیب کنم؟

بله، جراحی بوکال فت صورت اغلب همراه با سایر جراحی‌های صورت مانند لیفت صورت یا لیفت گردن انجام می‌شود، تا به ظاهر ایده آل شما کمک کند. با این حال هیچ دو نفر از بیماران شبیه هم نیستند و هر روش باید به طور خاص برای هر فرد طراحی شود.

گن بوکال فت چیست؟

یکی از انواع مراقبت‌های بعد از جراحی پوشیدن گن بوکال فت است. این گن نوعی لباس کشی است، که در محدوده اطراف سر قرار می‌گیرد. این گن‌ها از بالای سر شروع شده و تا زیر چانه ادامه دارند. پوشیدن گن صورت کمک می‌کند، تا نتیجه حاصل از عمل حفظ شده و دوران نقاهت پس از جراحی زیبایی به حداقل برسد.

رژیم غذایی و عادات غذایی بلافاصله پس از جراحی چگونه است؟

بلافاصله پس از جراحی، رژیم غذایی شما ممکن است به غذاهای نرم و مایعات محدود شود تا از فشار دادن به محل جراحی جلوگیری شود. بیشتر بیماران می خواهند از غذاهای تند یا سفت برای مدتی نیز اجتناب کنند.

آیا توده چربی باکال پس از برداشتن دوباره رشد می‌کند؟

پس از برداشتن، توده‌های چربی باکال دوباره رشد نمی‌کنند. با این حال، پری کلی صورت همچنان می‌تواند تحت تأثیر عواملی مانند افزایش وزن باشد.

آیا نتایج حذف چربی باکال دائمی است؟

بله، نتایج حذف چربی باکال عموما دائمی است. این به این دلیل است که توده‌های چربی باکال برداشته شده دوباره رشد نمی‌کنند. با این حال، در صورت افزایش وزن، سلول‌های چربی باقی‌مانده ممکن است رشد کنند، بنابراین تغییرات وزن و سایر عوامل مانند افزایش سن همچنان می‌تواند بر شکل کلی و پری صورت تأثیر بگذارد.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیا عمل بوکال فت عوارض دارد؟" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیا عمل بوکال فت عوارض دارد؟"، کلیک کنید.