بررسی لپ تاپ اچ پی مدل HP Pavilion Dv6

توضیحات

لپ تاپ HP Pavilion Dv6

لپ تاپ اچ پی Pavilion Dv6 مدل اچ پی سعی کرده زیباترین طراحی ممکن را داشته باشد و لپ تاپ های سری DV6 خود را با بالاترین کیفیت ممکن بسازد. بیشتر قسمت های این نوت بوک از فلز ساخته شده است و در و مچ دستی آن دارای سطح خراشیده ای برای افزایش اصطکاک است. DV6 یک نوت بوک نسبتا پهن و سنگین است، بنابراین وزن آن 2.9 کیلوگرم است که برای یک 15.6 کمی بیش از حد است. نوت بوک اینچی با این حال، توزیع وزن در نواحی مختلف بسیار خوب انجام می شود، بنابراین وقتی آن را در دست می گیرید، کاملاً متعادل است. قسمت محفظه کاملا محکم، مستحکم و با کیفیت ساخته شده است تا تحت فشار خم نشود و در استفاده روزانه به راحتی ضربه های معمولی را تحمل کند. صفحه کلید با کلیدهای بسیار بزرگ و با فاصله نسبتا زیادی از یکدیگر طراحی شده است. کیبورد از نوع Chiclet یا جزیره ای است که برای سهولت در تایپ هر کلید به طور جداگانه روی شاسی قرار می گیرد. با توجه به فضای زیاد، صفحه اعداد بسیار خوبی در سمت راست صفحه کلید وجود دارد که ورود اعداد را بسیار آسان می کند. در زمان نگارش حتی تحت فشار زیاد، شاسی خم نمی شود و در کل ساختار آن بسیار خوب ساخته شده است. خود کلیدها مشکی و تمام پلاستیکی هستند و آستانه و عمق آن بسیار خوب است. بر خلاف تاچ پد که با نور LED در اطراف آن می درخشد، صفحه کلید به نور پس زمینه مجهز نیست. تاچ پد بسیار بزرگ است و سطح کاملاً صیقلی دارد. این تاچ پد که از نوع مولتی تاچ است کاملا حساس و پاسخگو بوده و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد. اولین عملکرد کلیدهای عملکردی افزایش و کاهش روشنایی نمایشگر، کاهش و افزایش صدا و کنترل رسانه است.

اگر قصد دارید کارکردهای اصلی را از آن ها بگیرید، قاب دور نمایشگر از پلاستیک براق ساخته شده است که کنتراست بسیار خوبی با بقیه قسمت های بدنه که اکثرا مات هستند ایجاد می کند. صفحه نمایش 15.6 اینچی این نوت بوک وضوح 1366 در 768 پیکسل را ارائه می دهد. این رزولوشن برای صفحه نمایش هایی با این اندازه کاملا استاندارد است، اما کیفیت آن کاملاً بالاتر از صفحه نمایش های متوسط ​​هم رده است و کنتراست، رندر رنگ و روشنایی بسیار خوبی را ارائه می دهد. از ویژگی های بسیار خوب این نمایشگر، لولاهای آن است که علاوه بر اینکه می تواند صفحه نمایش را کاملا محکم نگه دارد، تا حد زیادی خم می شود تا نمایشگر نسبت به بدنه اصلی باز شود. بلندگوها در زیر توری بالای صفحه کلید قرار دارند. این اسپیکرها همچنین مجهز به فناوری Beats Audio هستند که کیفیت صدای بم را افزایش می دهد. اگرچه بلندگوهای hdk بهترین و باکیفیت ترین بلندگوهایی نیستند که می توانید در لپ تاپ پیدا کنید، اما واقعاً بلند و واضح هستند، بنابراین برای لپ تاپ های هم رده کاملاً بالاتر از حد متوسط ​​هستند.

پورت ها و اتصالات متعدد و متنوعی بر روی این لپ تاپ قرار داده شده است. در لبه سمت چپ دستگاه پورت های VGA و HDMI به همراه یک پورت اترنت و البته دو پورت USB 3.0 دیده می شود. پورت های USB 3.0 سرعت انتقال داده را تا 10 برابر سریعتر از پورت های USB 2.0 ارائه می دهند. دو جک هدفون و میکروفون نیز وجود دارد. دو پورت USB 2.0 و یک درایو نوری در لبه سمت راست قابل مشاهده هستند. این درایو نوری می تواند DVD یا Blu-ray در پیکربندی های مختلف باشد. یک اسلات کارت خوان در لبه جلویی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه SD و MMC تعبیه شده است. در بالای صفحه نمایش لنز وب کم HD این نوت بوک را می بینید که کیفیت بسیار بالایی را در تماس های تصویری ارائه می دهد، همانطور که گفتیم این نوت بوک در پیکربندی های نسبتا متنوع و قدرتمندی ساخته شده است. همه پیکربندی ها از پردازنده های Corei اینتل یا پردازنده های چهار هسته ای AMD استفاده می کنند. پردازنده Corei7 که قدرتمندترین آنهاست، یک پردازنده چهار هسته ای با قابلیت تولید چهار هسته مجازی و کار با مجموع هشت هسته است که عملکرد بی نظیری را ارائه می دهد. پردازنده های Corei5 و Corei3 ذاتاً دو هسته ای هستند. با امکان ساخت دو هسته مجازی دیگر. همچنین در تنظیمات؛ از مدل های پردازنده چهار هسته ای AMD نیز استفاده شده است. مزیت این نوع پردازنده ها بیشتر در ارائه فرصت های عالی برای چند وظیفه یا انجام چندین کار به طور همزمان است که تأثیر قابل توجهی بر عملکرد کلی و سرعت پردازش دارد. در پیکربندی های مختلف می توانید مقادیر متفاوتی از رم 4، 6 و 8 گیگابایتی داشته باشید. در پیکربندی های مختلف، حافظه هارد دیسک از 500، 640، 750 و 1000 گیگابایت متغیر است.

همچنین می‌توانید از حافظه SSD سریع‌تر روی آن‌ها استفاده کنید، اما کارت گرافیک این لپ‌تاپ در گانفیگ‌های مختلف مانند سایر بخش‌های سخت‌افزاری متفاوت است و در دو مدل Nvidia GeForce و AMD Radeon HD 6000 سری عرضه می‌شود. هر دو مدل این کارت گرافیک ها عملکرد بی نظیری را هنگام انجام کارهای سنگین گرافیکی و اجرای بازی های کامپیوتری سه بعدی تضمین می کنند. به خصوص در پیکربندی های پردازنده Corei7، HP DV6 به راحتی به یکی از قدرتمندترین نوت بوک ها در کلاس خود تبدیل می شود. این کارت گرافیک قابلیت سوئیچ خودکار را دارد، بنابراین در صورت نیاز; لپ تاپ شما می تواند بین استفاده از یک کارت گرافیک مستقل و نوع داخلی جابجا شود، بنابراین مقدار زیادی در مصرف باتری صرفه جویی می کند. در حالت عادی، مانند گشت و گذار در اینترنت با Wi-Fi روشن، باتری لیتیوم یونی این نوت بوک می تواند تا 3 ساعت شارژ شود. سیستم تهویه نیز عملکرد خوبی از خود نشان می دهد، به طوری که گرمای تولید شده توسط تجهیزات داخلی لپ تاپ به خصوص پردازنده به راحتی از پنجره تهویه خارج می شود، بنابراین بدنه به طور کلی گرم نمی شود HP در طراحی و طراحی هر کاری انجام داده است. ساخت DV6 می توان گفت بعد از سری Envy این بهترین سری لپ تاپ های این شرکت است. همانطور که گفتیم این نوت بوک به دلیل ساختار قوی و زیبا و ارائه در کانفیگ های مختلف و البته قدرتمند برای انجام کارهای سنگین بسیار مناسب است. شما می توانید از این نوت بوک به عنوان یک مرکز چند رسانه ای خانگی، بازی های کامپیوتری، به عنوان دفترچه یادداشت در محل کار، ویرایش عکس ها و فیلم ها و انجام کارهای مختلف استفاده کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی لپ تاپ اچ پی مدل HP Pavilion Dv6" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی لپ تاپ اچ پی مدل HP Pavilion Dv6"، کلیک کنید.