بررسی لپ تاپ اچ پی مدل HP Pavilion G6 نسل دوم i3

توضیحات

لپ تاپ HP Pavilion G6 نسل دوم i3

لپ تاپ HP Pavilion G6 یکی از لپ تاپ های با کیفیت در سری Pavilion است که از مشخصات سخت افزاری قابل قبولی بهره می برد.

قلب تپنده لپ تاپ اچ پی پردازنده اینتل Core i3-2410M است، این پردازنده مرکزی دو هسته ای با سرعت پایه 2.3 گیگاهرتز کیفیت و قدرت بالای لپ تاپ اچ پی را نشان می دهد. این پردازنده از فناوری Turbo Boost 2.0 پشتیبانی می کند و توانایی بالایی در افزایش سرعت و دستورالعمل های پردازنده دارد.

کارت گرافیک این لپ تاپ ساخت شرکت اینتل Intel HD Graphics 3000 می باشد و این پردازنده دارای حافظه اختصاصی 512 مگابایت می باشد. این GPU یا کارت گرافیک وظیفه نمایش محتوای تصویر را بر عهده دارد و برای رندر و پردازش تصاویر و بازی ها و غیره استفاده می شود. باتری لیتیوم یون به کار رفته در این مدل لپ تاپ 6 سلولی بوده و 90 وات ساعت ظرفیت دارد. هارد یا حافظه داخلی لپ تاپ اچ پی 500 گیگابایت ظرفیت دارد. سرعت این حافظه 5400 دور در دقیقه و سرعت انتقال 64.2 مگابایت بر ثانیه است.

این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت HD است که قادر به نمایش تصاویر با وضوح 768 در 1366 پیکسل است. این کیفیت و وضوح می تواند تصاویر مورد تایید کاربر را نمایش دهد. نوع صفحه نمایش این لپ تاپ صفحه نمایش LED می باشد که صفحه نمایش معمولی می باشد و از این نوع صفحه نمایش در لپ تاپ های ارزان قیمت برندهای مختلف استفاده می شود.

یکی از معایب لپ تاپ HP Pavilion G6 را می توان محدود بودن زاویه دید آن دانست. این زاویه دید محدود در هنگام مشاهده فیل و محتوای تصویر از زوایای مختلف نسبت به صفحه نمایش، بازتاب ها و عملکردهای متفاوتی دارد، به طوری که فقط در جلو و جلو و با زاویه کمی نسبت به صفحه، کیفیت تصویر متعادلی را به دست می آوریم.

لپ تاپ HP Pavilion G6 دارای سایز معمولی 15.6 اینچی است، این لپ تاپ 15.6 اینچی از فناوری LED در صفحه نمایش خود بهره می برد. پنل این لپ تاپ از لامپ های ال ای دی برای تامین روشنایی نمایشگر استفاده می کند، لامپ های ال ای دی باعث ایجاد روشنایی بیشتر در صفحه نمایش خواهند شد. صفحه نمایش 15.6 اینچی لپ تاپ اچ پی حمل آن را آسان کرده و وزن کم لپ تاپ 2.30 کیلوگرمی را تحمل می کند.

میزان روشنایی در سطح صاف صفحه نمایش لپ تاپ تقریباً یکسان است، میزان روشنایی این صفحه نمایش 200 سی سی بر متر مربع برآورد شده است. سطح مشکی در این نمایشگر 1.49 cd/m2 است که هنگام نمایش محتوای بصری بیشتر خاکستری باقی می ماند. نسبت کنتراست این صفحه نمایش 147:1 است.

لپ تاپ HP Pavilion g6 در فضای باز و زیر نور خورشید عملکرد خوبی ندارد و دید بسیار کمی دارد که باعث سوزش چشم می شود و نمایشگر را سخت می بیند. زاویه دید پایین این لپ تاپ باعث شد تا فقط در جلوی لپ تاپ به کیفیت کامل دست پیدا کنید و در جهات و زوایای دیگر با مشکل افت کیفیت مواجه شوید.

اگر به بالای صفحه نگاه کنید، متوجه دوربینی خواهید شد که یک وب کم است. این دوربین از وضوح HD و وضوح تصویر 1366 در 768 پیکسل پشتیبانی می کند و می توانید با برنامه های مختلف تماس های ویدیویی با کیفیت داشته باشید. اسپیکرهای به کار رفته در این لپ تاپ اسپیکرهای استریو هستند که می توانند صدایی با کیفیت و شفاف تولید کنند.

در کنار این نمایشگر، کیبورد نیز عرضه می شود. کیبورد این لپ تاپ فول سایز است، این کیبورد سایز بزرگ و کلیدهای آن در اندازه استاندارد و با فاصله یکسان و استاندارد می باشد. این صفحه کلید دارای صفحه کلید عددی برای نام ها نیز می باشد. تایپ با این کیبورد بسیار آسان است و می توانید بدون هیچ خطایی تایپ کنید. این صفحه کلید عددی که برای افرادی که کار حسابداری انجام می دهند نیز نامیده می شود و به شما امکان دسترسی آسان به وارد کردن اعداد را می دهد. دلیل قرار دادن نام پد در این کیبورد اندازه بزرگ صفحه نمایش است که چنین طراحی را ممکن کرده است.

روی این کیبورد بین حروف G و H و B دایره ای به نام Trackpoint وجود دارد که محل قرارگیری ماوس را نشان می دهد و به عنوان یک ماوس در کنار تاچ پد کار می کند. پد لمسی که در پایین صفحه‌کلید قرار دارد، از عملیات چند لمسی پشتیبانی می‌کند و تمام عملکردهای ماوس را با استفاده از دو کلید بزرگ چپ و راست انجام می‌دهد. اندازه استاندارد تاچ پد به شما عملکرد راحت می دهد.

لپ تاپ HP Pavilion G6 از درگاه های ارتباطی زیادی پشتیبانی می کند که اتصال لپ تاپ به پخش کننده های رسانه ای و حافظه های خارجی و سایر دستگاه ها را ممکن می سازد.

می دانید که داشتن پورت های مختلف باعث افزایش کارایی لپ تاپ می شود. از این رو اچ پی سعی کرده تمامی پورت های ممکن را در این مدل لپ تاپ قرار دهد. پورت ویدئویی VGA در این لپ تاپ وظیفه انتقال محتوای ویدئویی از دستگاه های پخش به لپ تاپ را بر عهده دارد. این پورت برای انتقال تصاویر با کیفیت بالا استفاده می شود. همچنین در این لپ تاپ یک پورت USB 2.0 وجود دارد که لپ تاپ را با مموری استیک های اکسترنال، فلش مموری، هارد اکسترنال و … متصل می کند. می توانید محتویات مختلف ذخیره شده در این حافظه ها را با کیفیت بالا بر روی صفحه نمایش 15.6 اینچی لپ تاپ اچ پی انتقال دهید.

خروجی هدفون استفاده شده در این مدل لپ تاپ امکان اتصال هدفون به لپ تاپ را فراهم کرده است و می توانید با خیال راحت هدفون را به لپ تاپ متصل کرده و از شنیدن و تماشای برنامه مورد علاقه خود لذت ببرید. خروجی میکروفون و سایر پورت های کاربردی موجود در این لپ تاپ طیف وسیعی از ارتباطات را برای لپ تاپ HP Pavilion G6 فراهم می کند.

از قابلیت های بی سیم این لپ تاپ می توان به وای فای استاندارد 802.11 b/g/n و فناوری بلوتوث اشاره کرد. که به صورت بی سیم لپ تاپ را به دستگاه های دیگر دارای این فناوری متصل می کند و به صورت بی سیم محتویات مختلف را بین لپ تاپ و سایر دستگاه ها رد و بدل می کند.

درایو نوری نیز توسط لپ تاپ استاندارد HP پشتیبانی می شود، DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM محتوای مختلف را پخش می کند. دوربین تحت وب نصب شده در بالای صفحه نمایش لپ تاپ HP Pavilion G6 برای برقراری تماس تصویری استفاده می شود و می تواند تماس های تصویری با کیفیت بالایی برقرار کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی لپ تاپ اچ پی مدل HP Pavilion G6 نسل دوم i3" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی لپ تاپ اچ پی مدل HP Pavilion G6 نسل دوم i3"، کلیک کنید.