بررسی لپ تاپ دل مدل Dell Latitude 7480T نسل هفتم i5 تاچ اسکرین

نقد و بررسی

لپ تاپ Dell Latitude 7480T با صفحه نمایش لمسی

ویژگی ها، قیمت و خرید لپ تاپ دل Dell Latitude 7480T یک دستگاه 14.1 اینچی از خانواده Latitude شرکت دل است که در سال 2017 وارد بازار جهانی شد.این لپ تاپ از نسل جدید طراحی Latitude بهره می برد که نازک تر، سبک تر و بسیار زیباتر از نسل های قبلی خود. باتری و کیبورد این مدل نیز نسبت به نسل های قبلی خود بهبود زیادی یافته است. در ادامه به بررسی این نسل هفتم لپ تاپ دل می پردازیم.

طرح

طراحی لپ تاپ Dell Latitude 7480 یکی از مهم ترین نقاط قوت این لپ تاپ است. بدنه دستگاه با رنگ مشکی پوشانده شده است که بسیار مقاوم است و ظاهری زیبا و حرفه ای به دستگاه بخشیده است. این پوشش بدنه نیز مقاومت خوبی در برابر لغزش و لغزش از خود نشان می دهد. نقطه منفی بدنه این دستگاه که در سری قبلی Latitude نیز وجود دارد، حساسیت نسبتا بالای آن به اثر انگشت است. تا اثر انگشت به راحتی روی قاب لپ تاپ قرار گیرد.

در درب و بدنه Latitude 7480 از آلیاژ آلومینیوم استفاده شده است که مقاومت بسیار بالایی دارد. هنگامی که به درب دستگاه فشار وارد می شود، هیچ موج یا خراش روی صفحه ظاهر نمی شود. لازم به ذکر است که به گفته دل، لپ تاپ Latitude 7480 تحت آزمایشات نظامی گسترده MIL-STD 810G قرار گرفته است تا اطمینان حاصل شود که لپ تاپ در خانه و حتی در کارگاه های صنعتی عملکرد خوبی دارد.
لولای لپ تاپ Dell Latitude 7480 با ایمنی و پایداری بسیار بالا می تواند صفحه نمایش را تا 180 درجه باز نگه دارد. درست مانند Latitude 5480، Latitude 7480 دارای یک قاب لاستیکی نازک است که تمام صفحه نمایش را می پوشاند که از ورود گرد و غبار و اجسام خارجی به لپ تاپ در هنگام بسته شدن درب لپ تاپ جلوگیری می کند.

صفحه نمایش

نمایشگر لپ تاپ Dell Latitude 7480 در مقایسه با رقبای خود بسیار عالی است. دل سه نوع صفحه نمایش مختلف برای این دستگاه عرضه کرد. ضعیف ترین مدل نمایشگر این لپ تاپ 14.1 اینچی، صفحه نمایش ضد انعکاس (مات) با وضوح 1366 در 768 پیکسل با کیفیت HD است. این صفحه نمایش دارای روشنایی 200 نیت است که عملکرد متوسطی نسبت به رقبای خود دارد. صفحه نمایش بالاتر لپ تاپ دل 7480 وضوح 1920 در 1080 پیکسل و کیفیت FullHD را ارائه می دهد که 300 نیت روشنایی در مدل بدون سنسور و 270 نیت در مدل سنسور ثبت می کند که صفحه نمایش Latitude 7480 را در دسته بندی ها قرار می دهد. در بالای صفحه در گروه دسته بندی خود قرار می گیرد. نسبت کنتراست در این نمایشگر در مدل FHD 600:1 است. در این زمینه رقبای Latitude مانند HP EliteBook 840 G4 با پنل TN خود عملکرد نسبتاً بالاتری از خود نشان دادند.
پوشش فضای رنگی صفحه نمایش برای استانداردهای sRGB و AdobeRGB به ترتیب 93 درصد و 66 درصد است که عدد قابل قبول و کاملا مناسبی است. البته لازم به ذکر است که پنل Lenovo ThinkPad T470s مقدار 95% را در استاندارد sRGB ثبت می کند که برای طراحی گرافیکی و صنعتی گزینه بهتری است. اگرچه تفاوت 2% در صفحه نمایش 14 اینچی بسیار ناچیز است و به سختی قابل مشاهده است.

صفحه کلید

کیبورد دستگاه Dell Latitude 7480 شباهت های زیادی با مدل Latitude 5480 دارد در نگاه اول با دیدن سایز کوچک کیبورد ممکن است احساس کنید که تایپ با آن سخت است اما کافی است با این کار تایپ کنید. صفحه کلید تا متوجه شوید اشتباه کرده اید! فاصله بین دکمه ها برای جلوگیری از اشتباهات تایپی کافی است. علاوه بر این صدای ایجاد شده توسط کیبورد لپ تاپ دل 7480 دلنشین است و کاربر را به تایپ بیشتر ترغیب می کند! نور پس زمینه 2 سطح نوشتن را در فضاهای کم نور آسان تر می کند. به طور خلاصه، صفحه کلید لپ تاپ Latitude 7480 یکی از بهترین گزینه های موجود برای نویسندگان و تایپیست ها است.

اتصالات

اتصالات در لپ تاپ Dell Latitude 7480 به دلیل نازکی و سبکی تا حدودی محدود است. Latitude 7480 به دلیل طراحی جدید تک لولایی خود، بر خلاف مدل های قبلی مانند E7470 یا 5480 که دارای دو لولا بودند، هیچ درگاه یا پورتی در پشت خود ندارد و دل تمامی پورت ها و پورت های این لپ تاپ را در نظر گرفته است. قسمت چپ و راست دستگاه قرار می گیرد. این امر ارگونومی را برای کاربران بهبود می بخشد.
در سمت چپ لپ تاپ یک پورت برق، یک درگاه USB Type C نسل دوم با Thunderbolt، یک پورت HDMI، دو درگاه USB3.0 نسل سوم و یک کارت خوان هوشمند قرار دارد. در سمت راست دستگاه یک جک 3.5 میلی متری صدا، یک پورت MicroSDXC، یک درگاه سیم کارت، یک درگاه USB نسل سوم، یک پورت RJ45 و یک شکاف قفل Nobel Wedge قرار دارد. اگرچه این لینک ها می توانند بیشتر باشند، اما کافی هستند و به راحتی نیازهای کاربران را برآورده می کنند.

در کل این لپ تاپ دل دستگاهی خوش ساخت و زیبا با سخت افزار قابل قبولی است که برای مصارف خانگی، نوشتن، تماشای فیلم، مدیریت کانال یا صفحه اینستاگرام، فتوشاپ و طراحی، گرافیک، حسابداری، فعالیت در بورس و تجارت مناسب است.

ویژگی های لپ تاپ Dell Latitude 7480T، قیمت و خرید با تصاویر و سوالات متداول کاربر با بهترین قیمت و نقدی هنگام تحویل در فروشگاه اینترنتی و مجله اکسیبو


نویسنده:

اگر از این مقاله استفاده می کنید، لطفاً نام و آدرس فروشگاه اینترنتی و مجله اکسیبو را درج کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی لپ تاپ دل مدل Dell Latitude 7480T نسل هفتم i5 تاچ اسکرین" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی لپ تاپ دل مدل Dell Latitude 7480T نسل هفتم i5 تاچ اسکرین"، کلیک کنید.