بررسی لپ تاپ دل مدل Dell Latitude E6500

توضیحات

Dell Latitude E6500

لپ تاپ دل Latitude E6500 لپ تاپ های سری Latitude دل از جمله محصولات حرفه ای سطح بالا در بازار هستند. این لپ تاپ ها با امکانات و سخت افزارهای قدرتمند قیمت بسیار مناسبی دارند و بخش بزرگی از بازار را به خود جذب کرده اند. لپ تاپ دل E6500 یک لپ تاپ خوش ساخت و قدرتمند است که دارای بدنه پلاستیکی مرغوب و وزن 2 کیلوگرم و 700 گرم می باشد. این لپ تاپ حدود 30 میلی متر ضخامت، 358 میلی متر عرض و 257 میلی متر طول دارد. طراحی کلی لپ تاپ ارگونومیک بوده و می توان گفت ساختار محکم و خوش ساختی دارد.

صفحه نمایش و بلندگو

صفحه نمایش لپ تاپ 15.6 اینچی و نسبت تصویر 16:10 است. وضوح تصویر 1440 در 900 پیکسل و برخی 1366 در 768 پیکسل است. شدت نور کافی و زوایای دید قابل قبول و رضایت بخش است. در برخی از مدل ها، بالای صفحه وب کم قرار دارد. یکی از قسمت های جذاب این لپ تاپ سنسور مجاورت نور است که در پایین صفحه نمایش قرار گرفته و به طور خودکار روشنایی صفحه را بسته به نور محیط تنظیم می کند. بلندگوها در سمت چپ و راست کیبورد کشیده شده اند و صدای بسیار بلند و واضحی از این بلندگوها خارج می شود. هنگام تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی صدای اضافی شنیده نمی شود.

پورت ها و اتصالات

تنها یک کلید برای باز کردن درب لپ تاپ در جلوی لپ تاپ وجود دارد. در سمت چپ USB پورت های معمولی USB/ESATA و VGA وجود دارد، در کنار خروجی هوای گرم یک کارت اکسپرس و یک کارت خوان که در آن کارت SD قرار داده شده است و یک جک میکروفون 3.5 میلی متری نیز وجود دارد یک پورت 1394 و یک کارت هوشمند است که می تواند انواع کارت های الکترونیکی و یک درایو DVD در پشت ورودی لپ تاپ، DisplayPort، پورت شبکه و مودم بلوتوث و وای فای را در خود جای دهد این لپ تاپ دارای وای فای پرسرعت و با کمک برنامه هایی مانند SHAREit می توانید حجم زیادی از داده ها را بین لپ تاپ و گوشی خود انتقال دهید. در همان زمان
لپ تاپ Dell Latitude E6500 دارای چندین سخت افزار امنیتی است. برخی از مدل ها دارای حسگر اثر انگشت هستند. در برخی موارد می توانید لپ تاپ را با استفاده از پین کد یا کارت های الکترونیکی قفل کنید. NFC نیز در داخل این لپ تاپ قرار دارد که برای انتقال بی سیم عالی است. در زیر باتری یک شیار سیم کارت وجود دارد که می توانید با قرار دادن سیم کارت های مختلف از اینترنت بی سیم یا تماس های تلفنی لذت ببرید.

صفحه کلید و تاچ پد

صفحه کلید لپ تاپ Dell Latitude E6500 از پلاستیک ساخته شده و رنگ و دکمه های آن مشکی است. این کیبورد به خوبی در لپ تاپ قرار گرفته و تایپ روی آن لذت بخش است. در برخی مدل ها نور پس زمینه نیز وجود دارد که علاوه بر زیبایی، کارایی بالایی به آن بخشیده است. تاچ پد مشکی هم زیر کیبورد قرار دارد که عملکرد عالی و بسیار روانی دارد و 2 جفت کلید چپ و راست در بالا و پایین وجود دارد که در وسط کیبورد بین G و H و B قرار دارد. حروف، که شما می توانید برای حذف نیاز به ماوس جداگانه استفاده کنید. در بالای صفحه کلید یک ردیف دکمه تنظیم صدا قرار دارد و در سمت چپ آن می توانید چراغ های اعلان لپ تاپ را ببینید.

سخت افزار و باتری

لپ تاپ دل E6500 یک لپ تاپ اقتصادی و ارزان است که دارای قطعات سخت افزاری قدرتمندی است، پردازنده مرکزی آن دو هسته ای و ساخت شرکت اینتل می باشد. در تست هایی که با برنامه هایی مثل اتوکد و تری دی مکس داشتیم، عملکرد بالاتر از حد انتظار بود و رم لپ تاپ 4 گیگابایت است که عملکرد خوبی در اجرای بازی های سبک دارد. هارد دیسک نیز با ظرفیت 250 گیگابایت موجود است. این باتری 6 سلولی لیتیوم یونی است که از 56 وات ساعت انرژی بهره می برد و می تواند بین 1.5 تا 3.5 ساعت شارژ شود. یکی دیگر از قسمت های بسیار جذاب این لپ تاپ این است که با راه اندازی رابط کاربری اندروید می توانید تمامی برنامه ها و بازی ها را روی گوشی های اندرویدی راه اندازی کنید.

خلاصه

در پایان باید گفت که Dell E6500 یک لپ تاپ با امکانات فراوان و سخت افزار قدرتمند است که البته دارای قیمت عالی، پردازنده مرکزی قوی، درگاه سیم کارت، برنامه های اندرویدی فعال و البته قیمت مناسب است. از مهمترین ویژگی های آن است.


نویسنده:
فروشگاه اینترنتی و مجله اکسیبو (برگرفته از صفحه محصول وب سایت سازنده Dell)
اگر از این مقاله استفاده می کنید، لطفاً نام و آدرس فروشگاه اینترنتی و مجله اکسیبو را درج کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی لپ تاپ دل مدل Dell Latitude E6500" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی لپ تاپ دل مدل Dell Latitude E6500"، کلیک کنید.