بررسی لپ تاپ فوجیتسو مدل Fujitsu LifeBook AH40/K

نقد و بررسی

لپ تاپ فوجیتسو لایف بوک AH40/K

طراحی و ساخت لپ تاپ Fujitsu LifeBook AH40/K لپ تاپ Fujitsu LifeBook AH40 کاملاً از پلاستیک مات ساخته شده است که در برابر اثر انگشت بسیار مقاوم است. با دست زدن به قاب لپ تاپ فوجیتسو لایف بوک AH40/K حس خوبی به کاربر منتقل می شود و اصلاً به نظر نمی رسد که دستگاه ارزان قیمتی در دست دارید. ضخامت 31 میلی متری ممکن است کمی زیاد به نظر برسد، اما نباید از یک لپ تاپ مقرون به صرفه انتظار زیادی داشت. وزن 2.2 کیلوگرمی نیز برای رفت و آمد مناسب است و توجه زیادی را به خود جلب نمی کند. به غیر از سطح بیرونی لپ تاپ فوجیتسو لایف بوک AH40/K که کمی ضعیف است، بقیه بدنه از پلاستیک مرغوب ساخته شده است که مقاومت خوبی در برابر ضربه، پیچش و خمش از خود نشان می دهد. یکی از مشکلات این لپ تاپ فوجیتسو لایف بوک AH40/K محدود بودن زاویه باز شدن لولاهای آن یعنی 120 درجه است. با این حال، کیفیت ساخت لولاها مناسب است و می توانند وزن صفحه نمایش را تحمل کنند.

صفحه نمایش و بلندگوهای لپ تاپ فوجیتسو لایف بوک AH40/K HD با رزولوشن 1366×768 پیکسل نیز چندان مشخص نیستند. در حالی که این صفحه نمایش مات دارد، که یک امتیاز مثبت است، روشنایی تصویر کم است و در بهترین حالت به 211 NITS می رسد که چشمگیر نیست. کیفیت رنگ های تولید شده توسط لپ تاپ فوجیتسو لایف بوک AH40/K نیز چندان قابل قبول نیست و با تغییر زاویه دید نیز شاهد تغییرات رنگی خواهید بود. با چنین زاویه دید کوچکی، استفاده از این دستگاه کمی دشوار است، به خصوص زمانی که آن را در حالت نشسته روی پای خود قرار می دهید. در زاویه افقی، دید بیشتر از زاویه عمودی است، اما همچنان تغییر رنگ را مشاهده می کنید. روکش مات نیز به خوبی از انعکاس نور در محیط خارجی جلوگیری می کند، اما روشنایی کم، به خصوص هنگام استفاده از منبع تغذیه باتری، نمی تواند شما را راضی کند.

اسپیکرهای استریو داخلی لپ تاپ فوجیتسو لایف بوک AH40/K دل را نمی گیرد و صدای خوبی تولید نمی کند که برای لپ تاپ هایی با این قیمت کاملا طبیعی است. البته صدای تولید شده توسط این دستگاه کافی است و احتمالا مخاطبان و کاربران این دسته از لپ تاپ ها به خوبی متوجه این مشکل هستند و صدای دستگاه چندان به درد آنها نمی خورد. Padfujitsu Keyboard and Touch وجود کلیدهای Num-Pad را یک مزیت مهم می داند و مدعی است که این کلیدهای روی کیبورد باعث افزایش سرعت هنگام کار با دستگاه می شود. نمی توان گفت که این گفته نادرست است. در واقع این گفته تا حد زیادی درست است و به همین دلیل است که کلیدهای Num-Pad کیبورد LifeBookAH40 دارای کلیدهای Num-Pad بزرگ هستند. صفحه کلید دستگاه به صورت جزیره ای و کاملا از پلاستیک مات ساخته شده است. دکمه ها تا حدودی از یکدیگر فاصله دارند و کل صفحه کلید در مقایسه با تکیه گاه کف دست کمی عمیق تر است. کلیدها اندازه متوسطی دارند و سطح صافی دارند که نیاز به عادت کردن دارد. اما عمق کلیدها مناسب است و درجه فشار مورد نیاز برای فشار دادن کلیدها زیاد نیست که مزیت محسوب می شود اما صدای تایپ در هنگام کار می تواند کمی آزار دهنده باشد، یک تاچ پد زیر فاصله وجود دارد که بزرگ هم هست بزرگ نیست و توجه شما را جلب نمی کند.

در سمت راست درایو نوری قرار دارد. دارای یک پورت USB 2.0 ورودی کابل شارژ نیز در همان لبه قرار گرفته است. از طرفی در کنار پورت شبکه گیگابیتی یک قفل کنزینگتون قرار دارد که خروجی هوای گرم سیستم خنک کننده دستگاه در کنار آن تعبیه شده است. پورت های خروجی تصویر VGA و HDMI نیز در کنار هم در لبه سمت چپ قرار گرفته اند. دو پورت USB 3.0 آخرین درگاه های سمت چپ دستگاه هستند. برای ارتباط بی سیم یک شبکه بی سیم Intel Wireless-N 7260 با استاندارد b/g/n برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. تنوع سخت افزاری لپ تاپ های LifeBook AH فوجیتسو بسیار متنوع است.

بسته به نیاز کاربر می تواند لپ تاپ مورد نظر خود را از بین این تنوع سخت افزاری انتخاب کند. حافظه رم این دستگاه ها بین 4 تا 8 گیگابایت و حافظه داخلی آنها از نوع هارد دیسک است که ظرفیتی بین 250 گیگابایت تا 1 ترابایت از نوع HDD دارد که می توانید آن را به SSD ارتقا دهید. این لپ تاپ دارای باتری شش سلولی است که در شرایط عادی و با استفاده از شبکه بی سیم تا ساعت 5:00 شارژ می شود که میزان رضایت بخشی است. لپ تاپ های تجاری نباید گران باشند. فوجیتسو در سال های اخیر با تولید لپ تاپ های سری LifeBook AH هم از نظر اقتصادی و هم از نظر امکانات سعی در راضی نگه داشتن کاربران خود داشته است. فرقی نمی کند که از یک لپ تاپ ساده برای معاملات تجاری استفاده شود یا پروژه های سنگین دانشجویی. یک لپ تاپ ارزان قیمت می تواند برای انجام کارهای روزمره مانند کار با نرم افزارهای آفیس در هر محیطی موثر باشد.

اولین و مهمترین فاکتور انتخاب در این دسته از لپ تاپ ها قیمت آنهاست. در مراحل بعدی کاربر به سراغ کیفیت ساخت و امکانات خود می رود. خلاصه لپ تاپ فوجیتسو فوجیتسو AH40/K یک دستگاه میان رده برای استفاده معمولی و روزمره است که می تواند یک شروع عالی برای دانشجویان کسب و کار، کالج و دانشگاه باشد.

امکانات، قیمت و خرید لپ تاپ Fujitsu LifeBook AH40/K با عکس و پاسخ به سوالات کاربران با بهترین قیمت و امکان پرداخت در محل در فروشگاه اینترنتی و مجله اکسیبو


نویسنده:
فروشگاه اینترنتی و مجله اکسیبو (برگرفته از صفحه محصول وب سایت سازنده فوجیتسو)
اگر از این مقاله استفاده می کنید، لطفاً نام و آدرس فروشگاه اینترنتی و مجله اکسیبو را درج کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی لپ تاپ فوجیتسو مدل Fujitsu LifeBook AH40/K" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی لپ تاپ فوجیتسو مدل Fujitsu LifeBook AH40/K"، کلیک کنید.