بررسی لپ تاپ لنوو مدل Lenovo G50-45

توضیحات

مدل لپ تاپ لنوو G50-45

Lenovo Essential G50-45 Essential G50-45 نام خانواده لپ تاپ های سطح متوسط ​​و رده مصرف کننده عمومی شرکت لنوو در سال 2014 است که ادامه دهنده راه سری G50 سال های قبل است.

از نظر ظاهری این لپ تاپ ها نسبت به مدل سال گذشته G580 تغییرات زیادی داشته اند و تغییرات زیادی در قسمت داخلی دستگاه اعمال شده است. G50-45 دقیقا مشابه G500 است اما به جای پردازنده های اینتل از پردازنده های AMD استفاده می کنند. تمامی قسمت های شاسی و بدنه از پلاستیک با کیفیت ساخته شده و تنها قسمت بازو بند با روکش آلومینیومی تزئین شده است که لنوو وی. این موضوع را تحسین می کنیم زیرا داشتن آن پوشش آلومینیومی باعث می شود هنگام کار با G50-45 احساس یک لپ تاپ گران قیمت و رده بالا را داشته باشید. اگرچه کیفیت ساخت دستگاه به خوبی برادر بزرگتر خود Z500 نیست، اما کاملاً خوب و راضی کننده محسوب می شود و بدنه می تواند فشار و ضربه ناشی از حمل و نقل و استفاده روزانه را تحمل کند. از نظر پورت ها و اتصالات، G50-45 تقریباً به عنوان یک لپ تاپ عمومی عالی است. هر دو طرف دستگاه دارای سه درگاه USB است که دو پورت آن USB 2.0 و دیگری USB 3.0 است. علاوه بر این، خروجی های ویدئویی HDMI و VGA، پورت شبکه اترنت و درایو نوری نیز بر روی این دو لبه نصب شده است. خوشبختانه لنوو برخلاف سری G500 و Z500 از کنترلر شبکه با حداکثر سرعت 1000 مگابیت در ثانیه در G505 استفاده می کند در حالی که در مدل های قبلی حداکثر سرعت پورت شبکه 100 مگابیت بر ثانیه بود.

نسل چهارم بلوتوث و وای فای با پشتیبانی استاندارد 802.11b/g/n نیز روش های ارتباط بی سیم شما با G50-45 خواهند بود. از اتصالات دستگاه که بگذریم، به صفحه نمایش آن می رسیم که یک پنل براق TN با رزولوشن استاندارد 768*1366 معادل کیفیت HD است. صفحه نمایش کاملا متوسط ​​با روشنایی، کنتراست و کیفیت رنگ جذاب نیست، زاویه دید محدود و تراکم پیکسل کم است. البته چنین صفحه‌ای در لپ‌تاپ‌های رده مصرف‌کننده عمومی بسیار رایج است و به دلیل استفاده از کیبوردهای جزیره‌ای بسیار خوب، به خصوص برای این شرکت به نام AccuType به محصولاتی تبدیل شده است که برای تایپ مناسب هستند و G50-45 نیز از این قاعده مستثنی نیست. کلیدهای کیبورد این لپ تاپ کمی فرو رفته و ارگونومی بالای آن ها باعث می شود انگشتان شما به راحتی روی آن بنشینند. علاوه بر این، فاصله، آستانه و عمق کلیدها نیز بسیار خوب است.

بنابراین کسانی که زیاد روی لپ تاپ خود تایپ می کنند از G50-45 کاملا راضی خواهند بود. البته لازم به ذکر است که صفحه کلید G50-45 فاقد نور پس زمینه است که البته در چنین رنج قیمتی نباید انتظار داشت. در پایین کلید Space یک تاچ پد نسبتا عریض قرار دارد که بر خلاف Z500 کلید یکپارچه ای ندارد و دو کلید اصلی آن جداگانه طراحی شده اند. سطح تاچ پد بسیار صاف و بدون بافت بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است. بنابراین، کاربران G50-45 نیازی به استفاده از ماوس نخواهند داشت. در سمت دیگر و بالای صفحه کلید یک صفحه مشبک قرار دارد که بلندگوهای استریوی دستگاه در زیر آن پنهان شده است. البته این اسپیکرها به هیچ وجه قابل مقایسه با بلندگوهای باکیفیت سری Z500 نیستند، اما برای یک لپ تاپ عمومی کاملاً کافی هستند. صدا خوب است و به راحتی می تواند یک اتاق کوچک را پوشش دهد، اما کیفیت صدای باس و قدرت آن چندان چشمگیر نیست، اما اجازه دهید نگاهی به سخت افزار و قطعات داخلی دستگاه بیندازیم. G50-45-E که یکی از مدل های میان رده سری G50-45 می باشد، مجهز به CPU قدرتمند است.

این لپ تاپ از تراشه 28 نانومتری A6-6030 ساخت شرکت AMD بهره می برد که از نظر قدرت پردازشی تراشه ای رده بالا محسوب می شود. این تراشه دارای یک پردازنده دو هسته ای 1.80 گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی Radeon R2 است. همچنین پردازنده گرافیکی Radeon R5 M230 با دو گیگابایت حافظه اختصاصی وظیفه اصلی پردازش گرافیکی را بر عهده دارد. این دو به همراه چهار گیگابایت رم، G50-45-E را به یک لپ تاپ کم رده تبدیل کردند و پس از انجام یک سری محاسبات اولیه و روزمره مانند اینترنت گردی، چک کردن ایمیل، کار با نرم افزارهای آفیس، گوش دادن به موسیقی. و تماشای ویدیو کار می کند، اما نمی توانید از آن انتظار محاسبات سنگین مانند ویرایش عکس و ویدیو یا اجرای بازی های رایانه شخصی را داشته باشید. علاوه بر این، با 500 گیگابایت حافظه داخلی به صورت هارد دیسک، نگران ذخیره اطلاعات و فایل های خود نخواهید بود. تمام این سخت افزار توسط یک باتری 6 سلولی لیتیوم یون تغذیه می شود که می تواند بین 2:30 تا 3:00 ساعت اینترنت گردی مداوم با وای فای را تضمین کند که متاسفانه در G50-45 مقدار خوبی نیست. انتخابی مناسب و مقرون به صرفه برای استفاده اولیه و روزمره بدون خالی کردن حساب بانکی!

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی لپ تاپ لنوو مدل Lenovo G50-45" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی لپ تاپ لنوو مدل Lenovo G50-45"، کلیک کنید.