بررسی لپ تاپ لنوو مدل Lenovo Thinkpad E530 نسل سوم i5

نقد و بررسی

لپ تاپ Lenovo Thinkpad E530 نسل سوم i5

لپ تاپ Lenovo Thinkpad E530، طراحی و ساخت به طور خلاصه، طراحی لپ تاپ Lenovo Thinkpad Edge E530 نسبت به مدل های قبلی خانواده ThinkPad تغییر محسوسی نداشته است. این نوت بوک در سه رنگ خاکستری، آبی و قرمز موجود است، اما صرف نظر از رنگ دستگاه، نوار باریکی از نقره ای و آلومینیومی در اطراف قاب صفحه نمایش قرار گرفته است.

تقریباً کل دستگاه دارای روکش مات است، به جز فضاهای اطراف و بین کلیدهای صفحه کلید، بنابراین نیازی نیست که نگران تمیز نگه داشتن نوت بوک (به جز صفحه کلید) باشید. وزن دستگاه نزدیک به 2.5 کیلوگرم است که برای یک لپ تاپ 15.6 اینچی وزن استاندارد و معمولی به حساب می آید. کیفیت ساخت ThinkPad Edge E530 بسیار بالاست و به راحتی می توان آن را در دسته ابزارهای مهندسی گران قیمت قرار داد. نوت بوک های اداری موجود در بازار

لولاهای صفحه نمایش بسیار بادوام هستند و به راحتی صفحه نمایش را در جای خود محکم نگه می دارند. به جز فضای بالای درایو نوری، در قسمت‌های مختلف قاب نوت‌بوک هیچ نشانه‌ای از خمیدگی یا پیچ‌خوردگی ندیدیم. ThinkPad Edge E530 آنقدر بلند است که به راحتی می تواند اکثر کاربران را پوشش دهد. در کنار آن می توانید خروجی های ویدئویی VGA و HDMI، تعدادی پورت USB 3.0 و USB 2.0، یک پورت شبکه LAN و یک پورت ترکیبی صدا را مشاهده کنید. علاوه بر این، یک کارت خوان در لبه جلویی صفحه نمایش و اسپیکر ThinkPad Edge E530 دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 1366×768 است که به روکش مات نیز مجهز شده است. البته مدل هایی با رزولوشن HD+ نیز وجود دارد، i.e. 1600×900. جدا از رزولوشن، روشنایی صفحه نمایش تمامی مدل ها بسیار بالاست و این روشنایی بالا به همراه صفحه نمایش مات به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی با لپ تاپ خود در فضای باز و زیر نور خورشید کار کنند. رنگ های به دست آمده نیز بسیار زنده و طبیعی هستند و به همین دلیل می توان ThinkPad Edge E530 را به گرافیست ها توصیه کرد. مانند تمام نمایشگرهایی که از پنل های TN استفاده می کنند.

صفحه نمایش ThinkPad Edge E530 در حالت افقی نیز زاویه دید خوبی دارد، اما اگر کمی از بالا یا پایین به آن نگاه کنید، متوجه افت کیفیت تصاویر تولید شده در زیر لبه جلویی، نوار بلندگو خواهید شد. دستگاه تعبیه شده است. همانطور که انتظار می رفت، بلندگوهای ThinkPad Edge E530 کیفیت خوبی ندارند و فقط برای ابتدایی ترین کارهای صوتی مناسب هستند. به همین دلیل به کاربران ThinkPad Edge E530 (مخصوصاً کسانی که موسیقی گوش می دهند یا ویدیوهای زیادی تماشا می کنند) توصیه می شود از اسپیکر یا هدفون خارجی استفاده کنند. صفحه کلید و تاچ پد سری ThinkPad Edge E530 یک کیبورد جزیره ای با کلید است. بزرگ و جدا از یکدیگر به طوری که عرض دستگاه را کاملاً بپوشانند. کلیدها آستانه و عمق کافی دارند و تجربه تایپ دلپذیری را در اختیار کاربران قرار می دهند. همانطور که گفتیم کیفیت ساخت دستگاه بسیار بالا است و به همین دلیل سطح صفحه کلید و کف دست به راحتی می تواند ضربه های سبک ناشی از استفاده روزانه را تحمل کند. ضمناً قسمت عددی جداگانه (Numpad) نیز در سمت راست کیبورد تعبیه شده است. متأسفانه صفحه کلید ThinkPad Edge E530 به نور پس زمینه مجهز نیست. درست در زیر فاصله، صفحه لمسی بزرگ دستگاه قرار دارد. این تاچ پد کلید سخت افزاری مجزا ندارد و می تواند از کل سطح آن به عنوان کلیدهای گفته شده استفاده کند. سطح تاچ پد دارای بافت دانه ای بوده و بسیار حساس است. علاوه بر این، از دستورات چند لمسی نیز به طور کامل پشتیبانی می کند مانند مدل ThinkPad Edge E520، ترک پد دستگاه بین سه کلید G، H و B تعبیه شده است و دو کلید مربوطه در بالای صفحه لمسی قرار دارند. عملکرد ترک پد تقریباً عالی است و ما ترجیح می دهیم با آن نسبت به تاچ پد کار کنیم.

سخت افزار و باتری برای حداکثر بهره وری و عملکرد، سری ThinkPad Edge E530 از پردازنده های قدرتمند دو هسته ای و چهار هسته ای اینتل Core استفاده می کند. پردازنده هایی با عملکرد منحصر به فرد که سرعت بالای دستگاه را تضمین می کند. حافظه رم نیز در بین مدل ها بین 4 تا 8 گیگابایت است که برای اجرای همزمان چندین برنامه ایده آل است. از نظر پردازش گرافیکی، لپ‌تاپ‌های لپ‌تاپ Lenovo Thinkpad E530c از پردازنده‌های گرافیکی Intel HD یا کارت‌های گرافیک NVIDIA GeForce استفاده می‌کنند. طبیعتا کسانی که با لپ تاپ خود با گرافیک سنگین کار کرده اند یا به بازی های کامپیوتری علاقه مند هستند بهتر است مدل هایی را تهیه کنند که از کارت گرافیک مجزا استفاده می کنند. در هر صورت، سری ThinkPad Edge E530 می تواند تجربه کاربری بسیار روان و تجربه کاری دلپذیری را در اختیار کاربران قرار دهد. سیستم خنک کننده سری ThinkPad Edge E530 بسیار خوب طراحی شده است. زمانی که بار محاسباتی سنگینی روی دستگاه وجود نداشته باشد، سطح بدنه کاملا خنک است و فن ها صدای زیادی تولید نمی کنند. حتی در حالت Full Load که دستگاه محاسبات سنگینی را انجام می دهد، بدنه لپ تاپ در دمای مناسبی باقی می ماند و صدای سیستم خنده آزاردهنده نیست. سری Edge 530 از باتری 6 سلولی استفاده می کند که ظرفیت این باتری در مدل های مختلف بین 48 و تا 62 وات ساعت می باشد. در هر صورت باتری های این لپ تاپ ها کم و بیش عملکرد مشابهی را ارائه می دهند. در تست استاندارد باتری که شامل یک مرورگر اینترنت از طریق Wi-Fi با روشنایی صفحه نمایش 50 درصد است، می توانید بین 3 تا 4 ساعت شارژ از این نوت بوک ها انتظار داشته باشید با معرفی ThinkPad Edge E530، Bandilnovo واقعاً موفق شده است محصول خوب و کامل عملکرد سخت افزاری دستگاه کاملا راضی کننده است و باتری نیز می تواند به خوبی این سیستم را تغذیه کند. طراحی و کیفیت ساخت این محصول از اکثر لپ تاپ ها در این رنج قیمت پیشی می گیرد. به همه اینها یک صفحه کلید خوب، ترک پد و تاچ پد، صفحه نمایش مات با روشنایی بالا و پورت های کامل را اضافه کنید و محصولی عالی خواهید داشت. یکی از اصلی ترین رقبای این محصول، سری HP 4540s است که به طور کلی شباهت زیادی به ThinkPad Edge E530 دارد. در نهایت می توان Lenovo ThinkPad Edge E530 را یک محصول تقریبا تمام شده دانست و یکی از بهترین انتخاب ها برای اماکن اداری و صنعتی به ویژه برای مهندسان و مدیران است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی لپ تاپ لنوو مدل Lenovo Thinkpad E530 نسل سوم i5" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی لپ تاپ لنوو مدل Lenovo Thinkpad E530 نسل سوم i5"، کلیک کنید.