بررسی لپ تاپ لنوو مدل Lenovo Thinkpad T410s نسل اول i5

توضیحات

لپ تاپ Lenovo Thinkpad T420s

لپ تاپ Lenovo Thinkpad T410s با پردازنده i5 از همان فرم فاکتور و ظاهر آشنای Thinkpad استفاده می کند. صفحه نمایش این دستگاه بسیار قوی و بادوام است. تنها نقطه ضعف نمایشگر این دستگاه است که به راحتی اثر انگشت را می گیرد. تمامی قسمت های بدنه لپ تاپ Lenovo Thinkpad T410s از پلاستیک ساخته شده است. این پلاستیک از با کیفیت ترین مواد موجود ساخته شده است. برای حفظ استحکام لپ تاپ در قسمت های بدنه نیز از فلز استفاده شده است. گوشه سمت راست لپ تاپ های سری ThinkPad زبان همیشگی لپ تاپ های لنوو است که در مجموع امتیاز قابل قبولی را دریافت می کند. وزن لپ تاپ 2.31 کیلوگرم است.

پورت / وب کم

Lenovo Thinkpad T410s در این زمینه نسبت به مدل های قدیمی پیشرفت چشمگیری داشته است. در سمت راست این لپ تاپ درایو نوری و پورت مودم قرار دارد. یک شکاف قفل کنزینگتون در پشت آن دیده می شود. در سمت چپ دستگاه یک پورت VGA، یک پورت نمایشگر، سه پورت USB، یک پورت Combo Express Card و یک اسلات PC Card قرار دارد. یک پورت FireWire و پورت های صوتی در جلوی لپ تاپ قرار دارند.

صفحه کلید/تاچ پد

صفحه کلید اختصاصی IBM که سال هاست در لپ تاپ های ThinkPad یافت می شود، در Lenovo Thinkpad T410s نیز دیده می شود. دکمه های این کیبورد به اندازه کافی بزرگ هستند و بازخورد خوبی دارند. یکی از نکات منفی این کیبورد نویز بودن نوار فاصله است. جهت رنگ قرمزی که در وسط صفحه کلید ظاهر می شود در نوع خود بهترین است. تاچ پد این لپ تاپ مناسب و دارای محیط اسکرول عمودی است. این صفحه نمایش لمسی دارای دو دکمه مجزای ماوس است که بسیار نزدیک به لبه جلویی لپ تاپ هستند و به راحتی کار می کنند.

نمایش/صدا

صفحه نمایش Lenovo برای Lenovo Thinkpad T410s یک صفحه نمایش با نور پس زمینه LED WXGA با وضوح 1440×900 پیکسل است. WSXGA از نظر فضای نمایشگر و وضوح تصویر کیفیت بسیار بهتری دارد. از سوی دیگر، مدل LED روشن تر است. بلندگوهای داخلی این لپ تاپ در بالای صفحه کلید قرار گرفته اند. کیفیت صدای این اسپیکرها خوب بود اما بیس آنها ضعیف بود.

کارایی

سری ThinkPad-T در واقع هسته اصلی محصولات تجاری لنوو است. هدف این سری از لپ تاپ ها پوشش طیف وسیعی از کاربران است و به همین دلیل در مدل های T اغلب از سخت افزارهای به روز و پیشرفته استفاده می شود. این دستگاه قابلیت سوئیچ بین کارت گرافیک های یکپارچه و گسسته را دارد و بر خلاف اکثر لپ تاپ های مجهز به این سیستم می توانید با فشردن آیکون باتری روی کیبورد بین کارت های گرافیک جابجا شوید. البته ناگفته نماند که برای استفاده از این قابلیت قطعا سیستم عامل ویندوز 10 الزامی است. اگر کاربران بخواهند با استفاده از سیستم عامل ویندوز 10 از این قابلیت استفاده کنند، باید یک بار دستگاه را خاموش و روشن کنند. امتیاز لپ تاپ Lenovo Thinkpad T410s در جدول Open GL Shading 4556 است که امتیاز بسیار خوبی است. لنوو برای این لپ تاپ از پردازنده سری Core i5 بهره می برد.

سخت افزار و باتری

لپ تاپ Lenovo Thinkpad T410s از نظر عملکرد سخت افزاری دستگاهی قدرتمند به حساب می آید که به راحتی می تواند از پس سنگین ترین برنامه ها، طراحی گرافیکی و محاسبات سنگین برآید. این دستگاه از پردازنده مرکزی Intel Core i5-620M با فرکانس 2.66 گیگاهرتز (Intel Core i5) بهره می برد که پردازنده ای با سرعت و قدرت بالا و توان مصرفی خوبی است. کارت گرافیک موجود در لپ تاپ نیز قدرتمند است و مصرف انرژی مطلوبی دارد. این لپ تاپ دارای 4 گیگابایت رم است که تا 16 گیگابایت قابل ارتقا است. حافظه داخلی این مدل هارد دیسک 320 گیگابایت است. این هارد توسط بهترین برندهای سازنده هارد ساخته شده و دارای طول عمر بالا و امنیت بالایی می باشد. این لپ تاپ Lenovo Thinkpad T410s مجهز به بلوتوث 2.1 و کارت بی سیم WiFi Link 5100 است. لپ تاپ Lenovo Thinkpad T410s معمولا به یک باتری 6 سلولی لیتیوم یونی با ظرفیت 5200 میلی آمپر ساعت مجهز است. عمر باتری T410 زمانی 276 دقیقه بود که سطح روشنایی صفحه تا حد امکان پایین بود، دستگاه در حالت صرفه جویی در انرژی قرار داشت و WLAN غیرفعال بود.

نتیجه گیری

به طور کلی پس از بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدیم که:
ارزش خرید لپ تاپ Lenovo Thinkpad T410s بالاتر از قیمتی است که شما پرداخت کرده اید. پردازنده مرکزی آن نقطه قوت آن است که حتی سنگین ترین برنامه ها را نیز به راحتی انجام می دهد و می توان روی سرعت خوب آن حساب کرد. صفحه نمایش لپ تاپ نیز از دیگر نقاط قوت آن است. وزن لپ تاپ بسیار مناسب است و قطعات به طور کلی یکپارچگی و هماهنگی خاصی با یکدیگر دارند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی لپ تاپ لنوو مدل Lenovo Thinkpad T410s نسل اول i5" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی لپ تاپ لنوو مدل Lenovo Thinkpad T410s نسل اول i5"، کلیک کنید.