شناخت ابعاد فقر و رفاه اجتماعی جلوی اتلاف منابع و فساد را می‌گیرد – خبرگزاری آرتیو | اخبار ایران و جهان

شناخت ابعاد فقر و رفاه اجتماعی جلوی اتلاف منابع و فساد را می‌گیرد - خبرگزاری آرتیو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آرتیو، نخستین نشست رسمی احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فعالین اجتماعی و مدیران سازمان‌های مردم نهاد و اعضای شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه با هدف طرح مسائل و بررسی چالش‌های خدمات دهی به گروه‌های هدف سازمان‌های مردم نهاد برگزار عصر امروز برگزار شد.

میدری در این نشست با تاکید بر اینکه هیچ حوزه‌ای را نمی‌توان بدون مشارکت مردم پیش برد گفت: قرار گرفتن در یک تعامل مثبت یک فناوری است. خداوند در قرآن می‌فرماید: اصبروا و صابروا و رابطوا باید خودمان صبر داشته باشیم و دیگران را به صبر توصیه کنیم و ارتباط برقرار کنیم تا به رستگاری برسیم.

وی افزود: ارتباط دو طرفه و مؤثر دولت با مؤسسات مردم نهاد خیلی محدود است. این ضعف یک طرف نیست و کاملاً دوطرفه است. مؤسسات نقش مطالبه‌گری برای خودشان تعریف کرده‌اند اما در غرب حمایت‌طلبی معنا کرده‌اند و می‌گویند دیگران باید برای تغییر وضعیت موجود حقوق ما را در نظر گرفته و صدای ما را بشنوند.

میدری با اشاره به اینکه بروکراسی ما این وضعیت را ایجاد کرده و مانع تعامل است اظهار داشت: مسئولین با خیریه‌ها ارتباط دارند اما همه گروه‌های مردم نمایندگی نمی‌شوند. ما دولت را فقط در اختیارات و بودجه می‌بینیم. در طرف دیگر مؤسسات خیریه هم مطالبه‌گرند و قدرت اجرا ندارند و دانش در آنها وجود ندارد. برخی مؤسسات هم دانش لازم را دارند اما هماهنگی مؤثر وجود ندارد.

وی همچنین گفت: برای ایجاد شرایط جدید در حوزه رفاه اجتماعی و بهزیستی باید تلاش کنیم و ابعاد فقر را باید نشان دهیم. اگر سیاستمداران این ابعاد را درک کنند جلوی اتلاف منابع و فسادها گرفته می‌شود. باید واقعیت‌های تلخ جامعه را بشناسیم و برای آن گوش شنوا باشیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان بیان کرد: ما نیازمند ارتباط سازمان یافته هستیم و باید همکاری و همراهی را سازمان بدهیم. قدرت سازماندهی سرنوشت کشورها را با ایجاد هماهنگی در دولت و بین دولت و مردم تعیین می‌کند.

در این نشست فعالین اجتماعی و نماینده‌های سازمان‌های مردم نهاد چالش‌ها و مطالبات خود را مطرح کردند.

در ادامه جلسه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اجرایی کردن همه مسائل زمان می‌برد و نیاز به تغییر روش دارد. مسائل باید اول به صورت افقی حل شده و بعد به صورت عمودی و در دولت مطرح شود. برای سازماندهی در حوزه مسائل موجود باید باید برنامه ریزی کرد.

وی با تاکید بر اینکه صورت مسائل را نباید حذف کرد گفت: باید اموری را که امکان انجام دارد را در نظر بگیریم.

میدری گفت: برخی مشکلات در کشور به همه جا سرایت کرده است. باید امکان گفت و گو بین دولت و مؤسسات مردمی و بخش خصوصی بیشتر شود. برخی مسائل تغییرات بزرگ نیاز دارد که با کمک سمن‌ها و مؤسسات مردم نهاد انجام پذیر است.

وی افزود: مثلاً برای ایجاد برابری در سلامت و برای ارائه خدمات باید نیروی مردمی را پشت کار بیاوریم. برابری در سلامت بعد از جنگ جهانی اول و دوم بعد از اینکه این جنگ زنانه شد ایجاد شده و از اینجا بود که همه چیز تغییر کرد.

وزیر کار بیان داشت: در بین مسئولین و پشت درهای بسته موافقان و مخالفان و ذی نفعان حضور دارند که کار راه سخت می‌کنند. پس این امر با ایده‌های مردمی قابل حل هستند

میدری در پایان خاطر نشان کرد: در این راه باید صبر پیشه کرده و سیستم را طراحی کنیم. باید سیستم مالیاتی را اصلاح کنیم و کارگروه متشکل از وزارت تعاون، سازمان‌های مردم‌نهاد و سازمان‌های مالیاتی ایجاد شود. دغدغه‌های امنیتی اهمیت دارد تعداد مؤسسات اگر زیاد شود کنترل آن سخت می‌شود. باید برای حفظ امنیت و گسترش مؤسسات مذاکراتی صورت گیرد و به راهکاری برسیم.

وزیر تعاون وعده داد که در یک جلسه مجازی به تک تک مطالبات و درخواست‌های مطرح شده توسط نمایندگان پاسخ دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شناخت ابعاد فقر و رفاه اجتماعی جلوی اتلاف منابع و فساد را می‌گیرد – خبرگزاری آرتیو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شناخت ابعاد فقر و رفاه اجتماعی جلوی اتلاف منابع و فساد را می‌گیرد – خبرگزاری آرتیو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.