ماجرای قطع سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی چیست؟

ماجرای قطع سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی چیست؟

آفتاب نیوز :

بعد از اتفاقات سال 1398 دولت وقت تصمیم گرفت برای حمایت از برخی صنوف به تاکسی های اینترنتی بر اساس پیمایش و میزان مصرف بنزین سهمیه سوخت تخصیص دهد. به عبارت دیگر شخص با استفاده از کارت سوخت شخصی سوخت گیری را انجام می داد و بعد از آن بر اساس پیمایش و میزان مصرف بنزین مابه التفاوت قیمت بنزین آزاد و بنزین سهمیه ای را به صورت نقدی دریافت می کرد.

این مبلغ هر چند ماه یکبار و به خودروهایی که وزارت کشور آن ها را به عنوان خودرو اینترنتی تعیین کرده بود تخصیص می یافت، در واقع تعیین تکلیف در این رابطه تنها بر عهده وزارت کشور بود و وزارت نفت نقشی در این رابطه نداشت.

به عبارت دیگر دولت مبلغی را تعیین می کرد و بعد از پیمایش مسافت و میزان مصرف بنزین این اعتبار به شخص تعلق می گرفت. طبق اطلاع آرتیو از تیرماه سال گذشته دیگر به تاکسی های اینترنتی سهمیه داده نشده است و این موضوع مربوط به حال حاضر نیست.

سهمیه خودروهای تک سوز فعال در تاکسی های اینترنتی به ازای هر 100 کیلومتر 8.75 لیتر بنزین بود که تا سقف 300 لیتر در اختیار خودروهای اینترنتی قرار می گرفت. خودروهای دوگانه سوز به ازای هر 100 کیلومتر 5.25 لیتر بنزین، اعتبار سهمیه سوخت داشتند که تا سقف حداکثر 180 لیتر در ماه در اختیارشان قرار می گرفت.

چندین ماه است که دیگر تاکسی های اینترنتی از این سهمیه استفاده نمی کنند و مانند سایر خودروها هر ماه یک سهمیه 60 لیتر با نرخ 1500 تومان و یک سهمیه آزاد 100  لیتر به نرخ 3000 تومان دریافت می کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماجرای قطع سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماجرای قطع سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی چیست؟"، کلیک کنید.