مزایای بورسیه تحصیلی ترکیه

بسیاری از دانشجویان و حتی فارغ التحصیلان در سراسر جهان می خواهند مهارت های تدریس خود را با تحصیل در خارج از کشور بهبود بخشند، اما هزینه تحصیل آنها را از تحقق رویاهای خود باز می دارد. دولت ترکیه فرصت های بسیار خوبی را برای دانشجویانی که می خواهند در دانشگاه های ترکیه تحصیل کنند، ارائه می دهد. دولت این کشور با نام TURKIYE BURSLARI به دانشجویان بین المللی بورسیه ملی ارائه می کند. بورسیه تحصیلی ترکیه هزینه های شهریه، اقامت و حمل و نقل را برای دانشجویان فراهم می کند. اما مهم ترین مزیت برای هر دانشجو، فرصت تحصیل در یکی از دانشگاه های ترکیه است که در بین 500 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. برای پذیرش تحصیلی ترکیه با ما همراه باشید.

مزایای بورسیه تحصیلی ترکیه
بورسیه تحصیلی ترکیه چیست؟

بورسیه تحصیلی ترکیه یک بورسیه تحصیلی رایگان است که توسط دولت ترکیه به دانشجویان خارجی از سراسر جهان ارائه می شود و یکی از برنامه های بورسیه پیشرو است که توسط کشورهای سراسر جهان ارائه می شود. دلایل زیادی برای این شهرت وجود دارد، بورسیه های تحصیلی ترکیه تقریبا تمام رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را پوشش می دهد.

دولت ترکیه سالانه بیش از 4000 بورسیه تحصیلی به دانشجویان ارائه می دهد که این امر باعث افزایش متقاضیان بورسیه تحصیلی در ترکیه شده است.

مزایای بورسیه تحصیلی ترکیه

مسکن

این بورس تحصیلی به دانشجویان محل اقامت رایگان می دهد که محیطی مناسب برای تحصیل، پیدا کردن دوستان جدید و ایجاد روابط با مردم کشورهای مختلف فراهم می کند. در صورتی که دانشجو تمایلی به اقامت در مسکن ارائه شده توسط دانشگاه نداشته باشد، می تواند به هر یک از دلخواه خود نقل مکان کند، اما لازم به ذکر است که این گزینه تابع هزینه های خود است. قبل از اینکه به این موضوع فکر کنید، باید بدانید که مسکن دانشگاه شامل کلیه خدماتی است که دانشجویان ممکن است به آن نیاز داشته باشند و زندگی را برای دانشجویان آسان تر می کند. آنها همچنین هر روز به دانش آموزان غذا می دهند.

بیمه سلامت

بورسیه تحصیلی ترکیه به دانشجویان بیمه درمانی جامع ارائه می دهد تا دانشجویان بتوانند از خدمات پزشکی، درمانی و دارویی رایگان در تمامی بیمارستان های دولتی بهره مند شوند. همچنین اگر دانشجویان بخواهند به بیمارستان های خصوصی مراجعه کنند، هزینه کمتری خواهند داشت. هزینه های مراقبت های بهداشتی اغلب یک نگرانی برای دانشجویان بین المللی است، بنابراین اگر قصد دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه را دارید، بیمه درمانی جامع ارائه شده توسط این بورسیه ها را فراموش نکنید.

زبان ترکی

همانطور که می دانید زبان تحصیل در دانشگاه های ترکیه زبان این کشور است یعنی. ترکی استانبولی; بنابراین برای استفاده کامل از بورسیه تحصیلی باید به زبان ترکی مسلط باشید. نکته امیدوارکننده در اینجا این است که بورس تحصیلی ترکی یک دوره یک ساله زبان ترکی را برای شما فراهم می کند.

بلیط پرواز

بسیاری از دانشجویان از دریافت بورسیه تحصیلی در یک کشور خارجی خوشحال می شوند، اما مانع این خوشحالی این جمله است که “بورسیه هزینه های سفر را پوشش نمی دهد”. این اصطلاحی است که در بورس تحصیلی ترکیه وجود ندارد و دو بلیط (به ترکیه و بازگشت به کشور پس از پایان دوره تحصیلی) برای دانشجویان فراهم می کند.

وسیله نقلیه

به شما گفتیم که بورسیه تحصیلی ترکیه اقامت رایگان، بیمه درمانی، بلیط هواپیما و دوره های زبان ترکی را ارائه می دهد. با این حال، مزایای این بورسیه هنوز تمام نشده است. یکی دیگر از مزایای بورسیه اقامت ترکیه این است که برای دانشجویان یک کارت حمل و نقل عمومی ارزان قیمت و همچنین بازدید رایگان از موزه ها و مکان های باستانی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

تدریس کالج

هزینه های دانشگاه بخشی از مزایای تحصیل در ترکیه است. دانشجویانی که بورسیه تحصیلی دریافت می کنند نیازی به پرداخت شهریه ندارند.

حقوق

دانشجویان موفق بورسیه تحصیلی ترکیه یک کمک هزینه ماهانه به عنوان بورسیه دریافت خواهند کرد. قیمت ها برای دانشجویان کارشناسی 800 ریال، کارشناسی ارشد 1100 ریال و دکتری 1600 ریال می باشد.

شرایط درخواست بورسیه تحصیلی ترکیه در سطح دانشگاه
برای اطلاع از شرایط درخواست بورسیه با موسسه مهاجرتی شاهان تماس بگیرید.
محدودیت سنی: متقاضیان نباید بیش از 21 سال سن داشته باشند.

محدودیت های درخواست: متقاضی نباید با همان مدارک تحصیلی ارائه شده در یک دانشگاه در دانشگاه دیگری ثبت نام کند.

نمرات دبیرستان در همه تخصص ها نباید کمتر از 70٪ و در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی کمتر از 90٪ باشد.

متقاضیان باید از دبیرستان فارغ التحصیل شده باشند یا در آستانه فارغ التحصیلی هستند، در این مرحله می توانند مدرکی را از مدرسه خود درخواست کنند که ثابت کند نمره سال دوم کمتر از 70 درصد نیست و وارد سال سوم می شوند. در این صورت می تواند در هنگام صدور دیپلم خود احتیاط هایی را رعایت کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مزایای بورسیه تحصیلی ترکیه" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, عمومی, گردشگری و اقامتی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مزایای بورسیه تحصیلی ترکیه"، کلیک کنید.