وانت چری؛ خودروی چینی دیگری در راه ایران /عکس

به گزارش خبرگزاری آرتیو، کمپانی چری را می بایست از جمله خودروسازان چینی دانست که جای خالی یک پیکاپ در سبد محصولات آن کاملاً حس می شد. به همین سبب چری به طور رسمی در خلال برگزاری نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ اعلام کرد که قصد دارد نخستین پیکاپ خود را به زودی عرضه نماید. اکنون با گذشت حدود ۶ ماه، شاهد آن هستیم که این برند در ایونت سالیانه خود، نمونه پروتوتایپ این خودرو با طرح نهایی را به نمایش درآورده است.

وانت چری؛ خودروی چینی دیگری در راه ایران /عکس

به نقل از اسب‌ بخار،  پیکاپ جدید چری از دور و درواقع در نگاه به پیکره و طرح کلی خودرو، نمایی آمریکایی را ارائه می دهد. جلوپنجره بزرگ با لبه های برجسته، چراغ های باریک و کشیده و گلگیرهای پف کرده به همراه فونت و انداره نوشته CHERY در مرکز جلوپنجره همه و همه شما را به یاد فورد F۱۵۰ می اندازند، اما با نزدیک شدن به خودرو شاهد شباهت جزییات آن با سایر محصولات چری به‌ویژه تیگو ۸ فیس لیفت هستیم. پکیج چراغ ها به صورت جداگانه و دوتایی تعبیه شده و جلوپنجره معروف چری نیز در این پیکاپ بزرگ‌تر از همیشه طراحی شده است.

وانت چری؛ خودروی چینی دیگری در راه ایران /عکس

در بخش عقب این پیکاپ هم نوشته چری روی در قسمت بار نقش بسته و چراغ های عقب عمودی این پیکاپ، گرافیک جذاب و متفاوتی دارند. از نظر ابعاد بدنه هم می توان گفت که پیکاپ چری ابعادی در حدود تویوتا هایلوکس و یا همتای چینی خود یعنی کی ام سی T۹ دارد. نکته جالب دیگری که در خصوص طراحی این پیکاپ به چشم می آید نیز مربوط به سپر عقب آن است. این سپر به نحوی طراحی شده است که در چند بخش آن، پلکان برای بالا رفتن و دسترسی آسان به قسمت بار تعبیه شده است.

چری این پیکاپ را با تجهیزات آفرود و کمپینگ نظیر چادر سقفی، لاستیک های آفرودی، باکس، نبردبان و… به نمایش درآورده است. طرح داخلی این پیکاپ به جز چند رندر هنوز نمایش داده نشده است.

وانت چری؛ خودروی چینی دیگری در راه ایران /عکس

مشخصات فنی

مسئولین چری بیان کردند که یکی از گزینه های فنی این خودرو یک پیشرانه ۲.۳ لیتری توربودیزل خواهد بود. هر چند به نظر می رسد قطعاً این پیکاپ به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ ۲۶۰ اسب بخاری نیز تجهیز خواهد شد. یک گیربکس ۸ سرعته AT و یا شش سرعته دستی، وطیفه انتقال قدرت را به هر چهار چرخ در این پیکاپ برعهده خواهد داشت. این پیکاپ به قفل دیفرانسیل اتومات و سیستم چهار چرخ سبک و سنگین هم مجهز است.

وانت چری؛ خودروی چینی دیگری در راه ایران /عکس

حضور در ایران

با توجه به اقبال بازار ایران نسبت به پیکاپ ها و همچنین حضور گسترده این برند در بازار ایران توسط مدیران خودرو، به نظر می رسد با رونمایی رسمی از نسخه نهایی این پیکاپ، شاهد حضور آن در بازار ایران نیز باشیم.

۲۲۷۳۲۲

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وانت چری؛ خودروی چینی دیگری در راه ایران /عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وانت چری؛ خودروی چینی دیگری در راه ایران /عکس"، کلیک کنید.