چه سبزی قورمه سبزی را خوشمزه میکند؟

بارها پیش آمده که قورمه سبزی را فریز کرده و فقط برای یک روز نگه می داریم. به همین دلیل شاید فکر کنید که سوپ سبزی دیگر این کلمات را ندارد. چقدر می تواند سخت باشد؟ واقعیت این است که تهیه سوپ سبزیجات سخت است، اما کار سختی نیست. اگر صبور باشید و وقت و انرژی کافی صرف کنید، می توانید غذای مورد علاقه خود را روی میز بگذارید و با کمی آزمون و خطا در کنار عزیزانتان میل کنید.

بنابراین برای رسیدن به این تصویر گرم و دلخواه باید مجموعه ای از نکات مهم را رعایت کنید. به یاد داشته باشید که می توانید سوپ سبزیجات را به روشی راحت تر درست کنید. نکته این است که برای خورش خاص و کلی باید این نکات را رعایت کنید.

در این تک وبلاگ راز پخت خورش قورمه را برای شما گردآوری کرده ایم. ما این نکات را به ترتیب دستور پخت بررسی می کنیم تا بتوانید به راحتی آنها را به خاطر بسپارید.

در ادامه ۶ راز یک خورش سبزی خوشمزه را برای شما شرح می دهیم.
چه سبزی قورمه سبزی را خوشمزه میکند؟
1- سبزی قورمه شمالی را تازه تهیه کنید

اولین و شاید مهمترین مرحله در پخت کرم سبزی فرد علا، تهیه سبزی تازه است. اگرچه شاید در ابتدا برایتان بدیهی به نظر نرسد که باید به این نکته توجه کنید، اما پس از چشیدن دو سوپ سبزی و تمایز بین آنها از روی تازگی سبزیجات استفاده شده، متوجه خواهید شد که این راز یکی از رازهاست. مهم. این لیست ساده، پیش پا افتاده، اما ضروری. پس قدم اول را قاطعانه بردارید تا در نهایت سوپ سبزی شما خوش طعم، خوش رنگ و آبدار شود.

۲- مراقب میزان سبزیجات باشید

نسبت سبزیجات به ذائقه و محل زندگی شما بستگی دارد. به عنوان مثال در شهرهای شمالی کشور گاهی از شنبلیله اصلا استفاده نمی شود. در عین حال این سبزی یکی از مواد اصلی خورش سبزی است. با این حال توصیه ما این است که به آداب و رسوم خود پایبند باشید. اصلا حادثه ای نیست تنها چیزی که باید به دقت نظارت شود، نسبت سبزیجات است. در اینجا نسبت معمول سبزی خورش کرم سبزی را به شما پیشنهاد می کنیم. اما توجه داشته باشید که این نسبت ممکن است بسته به تعداد افراد سر میز و سلیقه شما متفاوت باشد. اندازه های زیر برای 4 نفر کافی است

نسبت معمول سبزی و سبزی در خورش سبزی

تره فرنگی 4 عدد (400 گرم)

گشنیز 1 عدد (100 گرم تا حداکثر 150 گرم)

جعفری 4 واحد (400 گرم)

شنبلیله یک هشتم واحد (حداکثر 50 گرم یا 100 گرم)

ترفند پخت و پز در این قسمت این است که می توانید از چند برگ چغندر یا اسفناج نیز برای گرم و روشن شدن خورش سبزی استفاده کنید. همچنین چند حبه سیر می تواند نقش مهمی در خوشمزه شدن خورش شما داشته باشد. در مورد شنبلیله، مطمئن شوید که به مقدار مناسب استفاده شود. این سبزی آش سبزی را معطر می کند اما اگر زیاد استفاده شود غذا را تلخ می کند.
برای خرید سبزی قورمه و خرید سبزی ترش واش با ما تماس بگیرید.

3- در سرخ كردن سبزيجات مراقب باشيد

یکی از سوالات متداول آشپزها این است که وقتی سوپ سبزی ما سیاه شد چه کنیم؟ خوب، اولین پاسخ این است که صبور باشید و پشته سبزیجات را با احتیاط سرخ کنید. اگر این مرحله را به درستی انجام دهید، در نتیجه گردن شما سیاه، خوشبو و زیبا می شود. برای این منظور در ابتدای کار باید سبزی را ریز خرد کنید. سبزیجات چرب برای سبزیجات نارگیل و سوپ مناسب هستند. اما برای این غذا، کار درست این است که هندوانه را ریز خرد کنید. سپس برای سرخ شدن، شعله را کم یا متوسط ​​نگه دارید و بگذارید آرام بپزد.

آنچه در این مرحله باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید رنگ سبزی خورش قورمه سبزی است. سبزیجات نباید سیاه و سوخته باشند. اگر بسوزد طعم خورش شما تلخ و بد می شود. یادتان باشد سبزی ها وقتی قهوه ای می شوند خوب سرخ می شوند. نه چیزی کمتر و نه بیشتر. یادتان باشد اگر سبزی را خوب سرخ نکنید، خورش شما سبز می شود. به جرات می توان گفت این رنگ مورد انتظار شما نیست!

4- آجیل مرغوب و مناسب تهیه کنید

بهترین لوبیا برای خورش سبزی لوبیا چیتی است. لوبیا چیتی رنگی خوش رنگ و لعاب به خورش شما می بخشد. همچنین طعم ملکوتی به خورش می دهد. با این کار حبوباتی که تهیه می کنید تازه هستند. هنگام خرید نخود فرنگی تازه باید به چند نکته اساسی توجه ویژه داشت. اولاً روی حبوبات سنگ و توده زیاد نباشد ثانیاً به ظاهر حبوبات توجه کنید. پوست لوبیا باید صاف و بدون چین و چروک باشد.

5- از گوشت مناسب استفاده کنید

اندازه تکه گوشت به خود شما بستگی دارد. اما در کل بهتر است که گوشت گاز گرفته شود و اگر می خواهید برای مهمانی سبزی تهیه کنید، یک تکه گوشت بزرگتر بردارید.

گوشت خورش قورمه سبزی را باید با پیاز تفت داد و با حرارت ملایم به مدت 20-15 دقیقه پخت.

بهتر است از گوشت گوسفند استفاده کنید. اگر از گوشت گاو استفاده می کنید که چربی کافی ندارد، می توانید برای جبران آن مقداری دم به خورش اضافه کنید و رنگ و لعاب خوبی به غذا بدهید.

6- به خورش زمان بدهید تا جا بیفتد

و مهمترین نکته در این لیست. از خورش سبزی که در یک ساعت درست می شود نمی توان انتظار زیادی داشت. همه این تلاش های ریز و درشت زمانی به ثمر می نشیند که خورش را به مدت کافی روی اجاق بگذارید و روی حرارت کم بگذارید. بنابراین تهیه و پخت خورش سبزی حداقل نصف روز زمان می برد. اگر این خورش را برای یک مهمانی شام درست می کنید، توصیه می کنیم از صبح زود شروع کنید. در غیر این صورت، سوپ سبزیجات را کنار بگذارید و غذاهای دیگر را امتحان کنید. به هر حال فهرست غذاهای لذیذ ایرانی هنوز به پایان نرسیده است.

با پیروی از مجموعه ای از روش ها و اصول آشپزی آزموده شده و واقعی، می توانید مطمئن باشید که خورش سبزی شما شگفت انگیز خواهد شد. پس بدون ترس شروع کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چه سبزی قورمه سبزی را خوشمزه میکند؟" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چه سبزی قورمه سبزی را خوشمزه میکند؟"، کلیک کنید.