یک روز مانده به انتخابات پاکستان؛ دو انفجار با بیش از 20 کشته

گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین آرتیو؛ به گفته مقام های محلی پاکستان، در پی دو انفجار امروز نزدیک دفاتر نامزدهای انتخاباتی در استان جنوب غربی بلوچستان پاکستان دستکم 20 نفر کشته شدند؛ انفجارهایی که نگرانی های امنیتی را یک روز قبل از انتخابات سراسری در این کشور تشدید کرده است. برخی منابع تعداد کشته شدگان را تا 27 نفر هم اعلام کرده اند. 

انفجار اول مقابل دفتر یک نامزد مستقل در ناحیه پشین رخ داد که 12 کشته برجای گذاشت. 

 

به گزارش بی بی سی، انفجار دوم در منطقه قلعه سیف الله در 150 کیلومتری انفجار اول رخ داد که گفته می شود هشت قربانی داشته است. در این دو انفجار تعداد زیادی هم زخمی شدند. هنوز هیچ گروهی مسیولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است. 

یک روز مانده به انتخابات پاکستان؛ دو انفجار با بیش از 20 کشته

در یک هفته گذشته حوادث خشونت آمیزی در استان های بلوچستان پاکستان و خیبر پختونخوا رخ داده است. افراد مسلح دوشنبه 16 بهمن به یک پاسگاه پلیس خیبر پختونخوا پاکستان حمله کردند که در نتیجه آن حداقل 10 مامور کشته و شش نیروی پلیس زخمی شدند.

پلیس در تلاش برای مشخص کردن علت انفجارهای امروز است و مجروحان به بیمارستان های اطراف منتقل شده اند.

مقام های بلوچستان پاکستان اعلام کردند به رغم انفجارهای امروز، رای گیریِ فردا طبق برنامه انجام خواهد شد. جان اچکزی، وزیر اطلاعات بلوچستان پاکستان در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد «اجازه نخواهیم داد تروریست ها این روند مهم دموکراتیک را تضعیف یا تخریب کنند».

پایان پیام/ 








شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یک روز مانده به انتخابات پاکستان؛ دو انفجار با بیش از 20 کشته" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یک روز مانده به انتخابات پاکستان؛ دو انفجار با بیش از 20 کشته"، کلیک کنید.