ایران در صنعت عظیم دریایی خودکفا شده است – خبرگزاری آرتیو | اخبار ایران و جهان

ایران در صنعت عظیم دریایی خودکفا شده است - خبرگزاری آرتیو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آرتیو، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی ظهر سه شنبه در جمع مدیران و کارکنان مجتمع کشتی سازی صدرا خواستار روایت پیشرفت در این مجموعه شد و گفت: ما روایت پیشرفت نداریم اما دشمنان ما هم روایت معکوس می کنند پیشرفت های ما را پس رفت جلوه می دهند.

وی ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسین (ع) و همچنین ولادت امام سجاد (ع) روز پاسدار و جانباز و ایام مبارک ماه شعبان، اظهار کرد: دهه فجر گذشت و حضور مردم در حماسه راهپیمایی 22 بهمن امسال باشکوه تر از گذشته و درخور تبریک مجدد و تقدیر است.

آیت الله محمدی لایینی با اشاره به فعالیت 500 نیرو در این مجتمع تصریح کرد: یکی از عملکرد تحسین آمیز مسوولان این بود که منجر به خلق شگفتی هایی همچون خلق صنایع پیشرفته شد.

امام جمعه ساری ادامه داد: در حوزه دریا به پیشرفت های بزرگی همچون ساخت زیرساخت های داخلی و ناوها و کشتی های بزرگ ساخت داخل که تمام قطعاتشان هم ساخت داخل است، رسیدیم، همانند ناو جماران که با یک میلیون و 300 هزار قطعه تولید شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: کشوری که پیش از انقلاب هیچ چیز نداشته با تحمل فشارها کشتی می سازد و کشتی های ایرانی دور دنیا را گشتند بدون اینکه جایی سوخت تهیه کنند و این یک معجره است.

آیت الله لایینی گفت: بدون اینکه دنیا به ما کمک کند در صنعت عظیم دریایی خودکفا شدیم اما حیف که نسل جوان، مردم و دانشگاهیان از این حوزه خبر ندارند و این یعنی آن که روایت پیشرفت بسیار ضعیف است.
وی گفت: اقتصاد سیاست دریامحور که مورد توجه مقام معظم رهبری است به بازرگانی و صیادی دریایی مربوط می شود و باید مورد توجه قرار بگیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ایران در صنعت عظیم دریایی خودکفا شده است – خبرگزاری آرتیو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ایران در صنعت عظیم دریایی خودکفا شده است – خبرگزاری آرتیو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.