بررسی لپ تاپ دل مدل Dell Latitude E6430 نسل سوم i7

توضیحات

لپ تاپ دل Latitude E6430 نسل سوم i7

لپ تاپ Dell Latitude E6430 در بررسی های قبلی با مدل های Latitude و کیفیت ساخت منحصر به فرد آن ها آشنا شدیم. Dell Latitude E6430 یکی دیگر از لپ تاپ های این خانواده است. طراحی بیرونی مدل 6420 نیز در اینجا حفظ شده است و تنها در سخت افزار و برخی موارد دیگر تغییراتی دیده می شود. این لپ تاپ 14 اینچی Dell Latitude E6430 مجهز به پردازنده نسل سوم اینتل است و به گفته دل، بدنه آن درجه نظامی و دوام بالایی دارد. مهم ترین تغییرات 6430 نسبت به نسل قبل، پردازنده جدید و پورت های کاربردی USB3.0 است.

طراحی ظاهری

همانطور که قبلا ذکر شد، از آنجایی که بدنه به جز صفحه کلید قهوه ای تیره، مشابه مدل قبلی است، بررسی دقیقی از E6420 2011 ارائه می دهیم و در زیر به طور خلاصه آن را بیان می کنیم:

طبق معمول، اولین و تاثیرگذارترین برداشت ذهنی مربوط به یکپارچگی آن است. دل مدعی است که بدنه مورد نظر که تری متال نام دارد با استاندارد نظامی (اشاره به دوام بدنه) ساخته شده است و برای دستیابی به پایداری و دوام از موادی مانند آلومینیوم و منیزیم (عمدتاً برای شاسی) استفاده شده است. با هم مخلوط شده و در ساخت آن استفاده شده است.

سختی و استحکام کیس همچنان بسیار خوب و عالی بوده و هیچ گونه تغییر شکل، تغییر شکل و فرورفتگی در آن مشاهده نشده است. لولاها به قدری قوی هستند که می توانند بار سنگینی را تحمل کنند، با این حال ما به راحتی در را باز می کنیم و دقیقاً آن را با زاویه 185 درجه نگه می داریم. در قسمت های ورودی لپ تاپ Dell Latitude E6430 از یک سطح لاستیکی نازک استفاده شده است. به غیر از یک کلیک خفیف هنگام کشیدن، هیچ لحظه منفی مشاهده نشد و بنابراین بدنه E6430 حس بی عیب و نقصی را القا می کند.

اتصالات

اکثر پورت ها اصلاح نشده اند، به جز اینکه استاندارد USB3.0 در حال حاضر پشتیبانی می شود، در مقایسه با مدل قبلی E6420 که بسیار سریع است (دو پورت در سمت راست بدنه) و کانکتورها در دسترس هستند و موقعیت آنها در دسترس است. بدون تغییر این ارتقا یکی از انتقادات اصلی مدل قبلی را حذف می کند و آن این بود که USB3.0 فقط به عنوان یک افزونه در دسترس بود و باید با یک درایو نوری جایگزین می شد که طبیعتاً بسیاری از مشتریان را ناراضی کرد و باعث بحث و جدل در انجمن شد.

در گوشه سمت چپ سوکت یک پورت RJ45 LAN و یک پورت USB2.0 برای شارژ گوشی های هوشمند (در صورت خاموش بودن لپ تاپ) و یک پورت VGA برای اتصال مانیتورها و پروژکتورهای قدیمی و همچنین یک جک صوتی ترکیبی در جلو قرار دارد لبه چپ

در سمت مقابل، در لبه جلو سمت راست، یک اسلات کارت Express و یک سوئیچ کشویی برای فعال و غیرفعال کردن ماژول‌های بی‌سیم WiFi و بلوتوث، و همچنین دو پورت USB3.0 و یک پورت ترکیبی USB 2.0 / eSATA وجود دارد. یک پورت HDMI و یک کانکتور قفل لپ تاپ Kensington در گوشه سمت راست عقب توزیع شده اند. همچنین یک کارت خوان SD در جلو وجود دارد و در صورت نیاز می توان یک مودم 56K در پشت آن نصب کرد.

ارتباط

تراشه WLANCentering Advanced N 6205 که در پیکربندی لپ‌تاپ Dell Latitude E6430 ما نصب شده است، از استانداردهای b/g/n پشتیبانی می‌کند و می‌تواند محتوای صفحه را از طریق فناوری انتقال بی‌سیم سازگار به یک مانیتور صفحه تخت منتقل کند همانطور که از یک لپ‌تاپ تجاری انتظار می‌رود، دریافت WiFi عالی است. دل همچنین بلوتوث 4.0 را از طریق ماژول اختصاصی 380 نصب می کند و آداپتور اترنت گیگابیتی 82579M اینتل این مدل را ارائه می دهد.

امنیت

نیاز امنیتی مشتری در حوزه کسب و کار باید تا حدودی پوشش داده شود. در این زمینه، دل یک کارت خوان هوشمند نصب کرد که علاوه بر اسکن اثر انگشت اجباری، در صورت لزوم کنترل دسترسی را نیز مدیریت می کند. علاوه بر این، TPM (ماژول پلتفرم اعتماد) را همراه با نرم افزار مربوطه برای حفاظت از داده ها و رمزگذاری، تمام نیازهای کسب و کار را فراهم می کند.

صفحه کلید

همانطور که از یک لپ تاپ تجاری در این رنج قیمت انتظار می رود، یک صفحه کلید کاربردی در این لپ تاپ 14 اینچی گنجانده شده است. از لحاظ ذهنی، نوشتن این نمونه بسیار لذت بخش است. نقطه فشار خوب و واضح است. این کیبورد مانند کیبورد مک بوک اپل از نرمی خاصی برخوردار است. 6430 همچنین دارای یک صفحه نمایش با نور پس زمینه است. پد ماوس دایره ای شکل نیز در مرکز صفحه کلید قابل مشاهده است.

نمایش

لپ تاپ Dell Latitude E6430 که بررسی کردیم دارای صفحه نمایش 14 اینچی CMO 1469 با رزولوشن 1366 در 768 است.

با وجود اینکه توصیه می کنیم از این ارتقا نهایت استفاده را ببرید، رزولوشن این صفحه نمایش برای کارهای داخلی کافی است و به طور ذهنی به دلیل عدم اشباع بیش از حد رنگ ها، تصویری نسبتاً خوب، نمایشی زیبا و دلنشین ارائه می دهد، اما همچنان رنگ ها شفاف و روشن هستند و دمای آنها متعادل است. سطح مات نمایشگر نیز به جلوگیری از انعکاس کمک می کند. حداکثر روشنایی 206 cd/m2 فقط برای استفاده در فضای داخلی یا مناطق سایه دار در فضای باز در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که به دلیل عدم مقاومت در برابر نور خورشید، صفحه نمایش برای استفاده در نور مستقیم خورشید مناسب نمی باشد.

سایر داده‌های اندازه‌گیری شده به وضوح نشان می‌دهند که این یک نمایشگر حرفه‌ای نیست، زیرا رنگ سیاه بسیار ضعیف 1.49cd/m2 نسبت کنتراست ضعیف 138:1 را ارائه می‌دهد. در نتیجه، درجه بندی نامشخص به نظر می رسد و تا حدودی خاکستری و مبهم به نظر می رسد، به خصوص در دنباله های تاریک تصاویر.

عملکرد

این لپ تاپ در این رنج قیمت از کارت گرافیک NVIDIA NVS 5200 M نیز بهره می برد. در این راستا سفارش مشتری E6430 ویژه مختار است. ما معتقدیم که پیکربندی لپ‌تاپ با قیمت مناسب اما سریع را با قیمت 1235 یورو یا 1594 دلار به اضافه حمل‌ونقل ارائه کرده‌ایم. آخرین نسل پردازنده Ivy Bridge هسته i7-3520M M 2.6 3.3 گیگاهرتز با گرافیک یکپارچه Intel HD 4000 و حافظه 4 گیگابایتی برای اکثر کارهای معمول (تا ویرایش گهگاهی ویدیو) کافی است.

هارد دیسک معمولی 1 ترابایتی یا 500 گیگابایتی را می توان در صورت سفارش با یک SSD سریعتر 128 تا 256 گیگابایتی جایگزین کرد. به این ترتیب، سرعت سیستم تا حد زیادی افزایش یافته است، اما پیکربندی ارزان قیمت ما در بیشتر موارد در طول آزمایش در واقع به اندازه کافی سریع بود.

پردازنده

Core i7-3520M با توجه به سرعت پیش‌فرض 2.6 گیگاهرتز، بوت‌های توربو تا فرکانس 3.3 گیگاهرتز و فناوری Hyperthreading را برای قیمت نسبتا پایین خود ارائه می‌کند. اگر در عین حال این یک اصطلاح خیلی مبهم است، ما ایده هایی را برای نسبت عملکرد CPU معقول به شما ارائه خواهیم داد.

با استفاده از R i7 (64 بیت)، ابتدا سرعت CPU را از طریق Turbo Boots و هرگونه مشکل مدیریتی احتمالی یا تاخیر دما بررسی می کنیم. عملکرد پهنای باند E6430 در این آزمایش فوق‌العاده است: این لپ‌تاپ در برابر تمام لپ‌تاپ‌های Dell Latitude E6430 که قبلاً آزمایش شده بودند، به مقام پانزدهم دست یافت، و ثابت کرد که لپ‌تاپ‌های تجاری می‌توانند فرآیندهایی را که صرفاً به هسته و شتاب نیاز دارند، انجام دهند. HWInfo همانطور که در سمت راست تصویر مشاهده می شود، نشان می دهد که توربو به طور موثر کار می کند و مهمتر از همه، حتی در کمترین سرعت اندازه گیری شده (به تصویر سمت راست توجه کنید)، به نظر می رسد که یک هسته با حداکثر سرعت 3.3 گیگاهرتز است، اما هر دو هسته معمولا بالای 3 گیگاهرتز باقی می مانند.

خلاصه

Latitude 6430 14 اینچی دارای مشخصات سخت افزاری قابل قبولی برای استفاده در محیط های سخت، شرکت ها و حتی کارگاه ها می باشد. اگر وزن این لپ تاپ Dell Latitude E6430 برای شما مهم نیست، این گزینه عالی به دلیل قیمت مقرون به صرفه در دسترس شماست. این لپ تاپ استاندارد با کانفیگ های مختلف در بازار به فروش می رسد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی لپ تاپ دل مدل Dell Latitude E6430 نسل سوم i7" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی لپ تاپ دل مدل Dell Latitude E6430 نسل سوم i7"، کلیک کنید.