راهپیمایی اربعین، ظرفیت تمدنی برای ظهور امام زمان است

آرتیو/همدان رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه همایش و راهپیمایی جهانی اربعین، ظرفیت تمدنی برای ظهور امام زمان(ع) است، گفت: به واسطه برگزاری راهپیمایی اربعین هر ساله مشاهده می‌کنیم که مسلمانان جهان به بلوغ سیاسی و فکری رسیده و خود را برای ظهور امام عصر (عج) آماده می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمد فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار آرتیو، با تاکید بر اینکه رساندن صدای اربعین و فضاسازی در این زمینه در سطح دنیا از گام‌های اساسی در بحث ظهور به شمار می‌رود، افزود: نخستین پیامد و اثر راهپیمایی اربعین، تداوم راه امام حسین (ع) و یارانش در زنده نگهداشتن دین اسلام و جلوگیری از تحریف و انحراف در آن است.

این مقام مسئول ادامه داد: پیامد و اثر دوم این رویداد‏، پیام وحدت و همبستگی میان مسلمانان و حتی آزادی‌خواهان است، این همایش چند میلیونی که امروزه به نماد پرشکوه وحدت و اتحاد میان مسلمانان تبدیل شده خود می‌تواند پادزهری بر اقدامات تفرقه افکن و تفرقه‌انگیز در یک دهه اخیر باشد که از سوی دشمنان جهان اسلام برای اختلاف میان جوامع اسلامی به کار گرفته شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین به همایش و نمایش قدرت مسلمانان جهان تبدیل شده که پیام‌ آشکاری را برای بدخواهان جهان اسلام دارد و در برابر زورگویان و ستمگران و مستکبران جهان امروز، عرض اندام مسلمانان در قامت جهانی به شمار می‌رود.

فارسی گفت: دشمنان اسلام با راه‌اندازی پروژه‌های عظیم رسانه‌ای اسلام هراسی و تفرقه‌افکنی میان جوامع اسلامی در تلاش هستند تعالیم اسلامی را خدشه‌دار کنند و وحدت میان مسلمانان جهان را از بین ببرند، راهپیمایی اربعین به عنوان یک ابر رسانه، می‌تواند مکر و حیله دشمنان را خنثی کند.

راهپیمایی اربعین، ظرفیت تمدنی برای ظهور امام زمان است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به مناسبت اربعین ۱۵ موکب رسمی در سطح شهرها و روستاهای ملایر به‌منظور خدمات‌رسانی به شهروندان و زائران برپا می‌شود، گفت: در این موکب‌ها برنامه‌های طبخ غذا، دادن نذری، توزیع شربت، اسکان زوار، ارائه خدمات فرهنگی، برپایی نماز جماعت، ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی توسط روحانیون انجام می‌شود.

فارسی ادامه داد: همچنین امسال طرح  «محله‌های اربعینی» به برنامه‌های ما اضافه شده است و در این راستا ۱۵ محل این برنامه را اجرا می‌کنند، که شامل برپایی موکب‌های کوچک و ایستگاه صلواتی در پایگاه‌های مقاومت بسیج، محلات و مساجد است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه این اداره در برپایی ایستگاه‌های صلواتی و تامین امکانات و ملزومات طرح محله‌های اربعینی را حمایت می‌کند، اظهار کرد: در ماه‌های محرم و صفر بیش از ۱۸۰ مبلغ و روحانی به شهرها و روستاها اعزام شدند.

فارسی با بیان اینکه امسال بیش از ۴۰ نفر روحانی کاروان‌های اربعینی را از ملایر به مقصد کربلا همراهی می‌کنند، گفت: همچنین  «همایش و راهپیمایی بزرگ جاماندگان اربعینی» در روز اربعین با حضور اقشار مختلف مردم از میدان امام خمینی به سمت پارک معلم همراه با عزاداری و برپایی ایستگاه‌های صلواتی برگزار می‌شود.

پایان خبر آرتیو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "راهپیمایی اربعین، ظرفیت تمدنی برای ظهور امام زمان است" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "راهپیمایی اربعین، ظرفیت تمدنی برای ظهور امام زمان است"، کلیک کنید.