بررسی لپ تاپ دل مدل Dell Latitude D531

توضیحات

لپ تاپ دل مدل Dell Latitude D531

لپ تاپ دل مدل Dell Latitude D531 شرکت دل با معرفی سری لپ تاپ های Latitude خود به موفقیت های خوبی در فروش لپ تاپ های اداری و تجاری دست یافته است. این سری از لپ‌تاپ‌ها با داشتن قطعات مرغوب و باکیفیت، قیمت بسیار مناسبی نیز دارند. Dell Latitude D531 و Dell Latitude D830, D820 دو نمونه از این لپ تاپ ها هستند که تنها در جزئیات بسیار جزئی با هم تفاوت دارند. در حال بررسی لپ تاپ Dell Latitude D531 هستیم.

جنس بدنه قاب لپ تاپ از پلاستیک مخصوصی ساخته شده که انعطاف پذیر بوده و در برابر ضربه و ضربه بسیار مقاوم است. رنگ بدن ترکیبی از خاکستری کم رنگ و نوک مدادی است. وزن این لپ تاپ حدود 3 کیلوگرم و ضخامت آن 39 میلی متر است. عرض آن 360 میلی متر و طول آن 262 میلی متر است.

صفحه نمایش و بلندگو

صفحه نمایش لپ تاپ 15.4 اینچی با نسبت تصویر 16:10 است. نوع صفحه نمایش مات و ضد انعکاس نور و اشعه های غیر ضروری است. وضوح تصویر 1366 در 768 پیکسل است. شدت نور و زاویه دید نیز قابل قبول است. سنسور مجاورت نور نیز در پایین صفحه نمایش قرار دارد که با توجه به میزان نور محیط، روشنایی صفحه را تغییر می دهد. در کناره های کیبورد اسپیکرهایی تعبیه شده که صدای بلندی دارند و در هنگام تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی کیفیت بسیار خوبی دارند.

پورت ها و اتصالات

یک کلید برای باز کردن درب جلوی لپ‌تاپ وجود دارد. در سمت چپ قفل کنزینگتون، فایروال، جک 3. میکروفون و هدفون 5 میلی متری، کارت اکسپرس و کارت PC قابل مشاهده است. سپس یک کارت هوشمند وجود دارد که از انواع کارت های الکترونیکی پشتیبانی می کند. در سمت راست می توانید 2 پورت USB و یک درایو DVD را ببینید. در پشت لپ تاپ یک پورت شبکه، پورت S VIDEO، پورت USB و مودم وجود دارد. بعدی پورت سریال، VGA و آداپتور برق هستند.
این لپ تاپ دارای بلوتوث و وای فای پرسرعت است که با کمک برنامه هایی مانند SHAREit قادر خواهید بود حجم زیادی از اطلاعات را بین لپ تاپ و تلفن همراه خود انتقال دهید.
لپ تاپ Dell Latitude D531 دارای چندین سخت افزار امنیتی است. برخی از مدل ها دارای حسگر اثر انگشت هستند. در برخی موارد می توانید لپ تاپ را با استفاده از پین کد یا کارت های الکترونیکی قفل کنید.
در زیر باتری یک شیار سیم کارت وجود دارد که با قرار دادن انواع سیم کارت می توانید از اینترنت بی سیم یا تماس تلفنی استفاده کنید.

صفحه کلید و تاچ پد

صفحه کلید از پلاستیک ساخته شده و رنگ و کلیدها مشکی هستند. این کیبورد به خوبی در لپ تاپ جای می گیرد و تایپ کردن با آن لذت بخش است. در برخی مدل ها نور پس زمینه نیز وجود دارد که علاوه بر زیبایی در شب، عملکرد بالایی را برای آن به ارمغان می آورد. تاچ پد خاکستری نیز در زیر کیبورد قرار دارد که عملکرد عالی و بسیار روانی دارد. کار با آن آسان است و دارای 2 جفت کلید چپ و راست در بالا و پایین است. یک تراک پوینت یا جوی استیک تیز در وسط صفحه کلید بین حروف G، H و B قرار دارد که با کمک آن می توانید نیاز به ماوس جداگانه را از بین ببرید.
در بالای صفحه کلید تعدادی کلید وجود دارد که می توانید از آنها برای روشن کردن لپ تاپ یا تنظیم صدا استفاده کنید.

سخت افزار و باتری

لپ تاپ Dell Latitude D531 یک لپ تاپ اقتصادی و ارزان است که دارای قطعات سخت افزاری قدرتمندی است. CPU آن دو هسته ای است و توسط AMD Turion ساخته شده است. در تست هایی که با برنامه هایی مانند اتوکد و تری دی مکس اجرا کردیم، عملکردی بهتر از حد انتظار داشت و بسیار قدرتمند بود. رم لپ تاپ بسته به مدل 2 یا 4 گیگابایت است. گرافیک لپ تاپ AMD Radeon است که هنگام اجرای بازی های سبک عملکرد خوبی دارد. هارد دیسک در ظرفیت های 160، 320 و 500 گیگابایت نیز موجود است. این باتری 6 سلولی لیتیوم یونی است که از 85 وات ساعت توان بهره می برد و بین 1.5 تا 3.5 ساعت شارژ می شود. یکی دیگر از قسمت های بسیار جذاب این لپ تاپ این است که با راه اندازی رابط کاربری اندروید می توانید تمامی برنامه ها و بازی ها را روی گوشی های اندرویدی راه اندازی کنید.

خلاصه

در خاتمه باید گفت که Dell Latitude D531 یک لپ تاپ قدرتمند و مقرون به صرفه است که برای استفاده روزانه و کار با نرم افزارهای آفیس مناسب است. صفحه نمایش بزرگ، بدنه بادوام، اسلات سیم کارت و سخت افزار قوی از مهم ترین ویژگی های آن است. این لپ تاپ با ضمانت کیفیت و قیمت بسیار مناسب در اختیار شما قرار می گیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی لپ تاپ دل مدل Dell Latitude D531" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی لپ تاپ دل مدل Dell Latitude D531"، کلیک کنید.