بهترین راهکار برای مردمی سازی محیط زیست همکاری انجمن ها، دانشجویان و علاقه مندان زیست محیطی است

بهترین راهکار برای مردمی سازی محیط زیست همکاری انجمن ها، دانشجویان و علاقه مندان زیست محیطی است

به گزارش خبرگزاری آرتیو از سنندج، اقبال حمیدی رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی استان اظهار کرد:حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است و باید به دغدغه مشترکی میان مدیریت شهری و شهروندان تبدیل شود که به همین جهت در راستای سیاست های مردمی سازی فعالیت های محیط زیست، یکی از برنامه های اصلی این اداره کل است.

وی با تقدیر از تلاش انجمن های مردم نهاد و فعالین محیط زیست در استان؛ خاطرنشان کرد: محیط زیست سالم بستر توسعه و حیات پایدار است و هدف سازمان محیط زیست نهادینه کردن و فعال شدن شهروندان در حفظ محیط زیست است تا حساسیت نگهداشت در میان مردم افزایش یابد و به جامعه و شهرهای سالمتری دسترسی داشته باشیم.

رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی استان نیز بیان کرد: خانه های محیط زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی سازی فعالیت های این حوزه و فضایی برای گفتگو، بحث، چالش و مطالبه گری است که منجر می شود سواد و دانش محیط زیستی مردم افزایش پیدا کند و در نهایت محیط زیست حفظ شود.

امیر حشمتی با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی در دامان برگزارشد، گفت: این نشست با هدف آشنای با وضعیت و احیای اکوسیستم های طبیعی نزدیک شهرها انجام گرفت.

در این کارگاه سرپرست انجمن مردم نهاد “چیاوا” گفت: یکی از مهمترین مشکلات احیای اکوسیستم های طبیعی در اطراف شهرها حضور سودجویان و چشم داشت بعضی افراد جهت زمین خواری و خرید و فروش آن است.

این فعال زیست محیطی افزود: برای احیای این مکان که در نزدیکی شهر و ورودی کوه آبیدر که نماد شهر سنندج است و مکان گردشگری مردم است که با مشقات فراوان و درگیری با این سوداگران و حضور گسترده مردم منجر به نجات و احیای آن با نهال کاری و کارهای زیرساختی مناسب انجام شد.

در پایان این کارگاه دانشجویان با اهدا لوح و هدایای زیست محیطی از تلاش این انجمن در نجات و صیانت از سرمایه های طبیعی شهر سنندج تقدیر کردند.

۴۶

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهترین راهکار برای مردمی سازی محیط زیست همکاری انجمن ها، دانشجویان و علاقه مندان زیست محیطی است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهترین راهکار برای مردمی سازی محیط زیست همکاری انجمن ها، دانشجویان و علاقه مندان زیست محیطی است"، کلیک کنید.